عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه مشکلات کشور نباید دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب کمرنگ جلوه دهد، گفت: انقلاب اسلامی انقلابی الهی بود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در مراسمی که در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد، گفت: این خواست الهی بود که که هنگام تبعید امام راحل را به کویت راه ندادند.

رئیس ستاد اقامه نماز، با بیان اینکه انسان اگر کارهایش را برای خدا انجام دهد خداوند نیز به او کمک می‌کند، ابراز کرد: این انقلاب برای خدا بود و برای حزب و جناحی نبود و امام خمینی برای مردم قیام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان یک ضرب المثل، اظهار کرد: در ضرب المثل است انسان باید کدخدا را ببیند ده را بچاپد اما این ضرب المثل را می توان به گونه ای دیگر بیان کرد اینکه انسان باید خداوند را ببیند تا خداوند دلها را متوجه او کند، کلام امام چون از اعماق وجود بود بر دل مردم می نشست.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: اینکه همه مردم ورامین، پیشوا و تمام ملت ایران یکصدا خروشیدند و شعار سر دادند و خواستار حکومت اسلامی با رهبریت امام شدند این بود که امام دل به خدا داده بودند و خداوند نیز قلوب مردم را مسخر ایشان گرداند.

وی با اشاره به اینکه در دوران طاغوت نماینده مجلس حق نداشت در سخنرانی خود بسم الله الرحمن الرحیم بگوید، تصریح کرد: اگر کسی چنین می کرد به او تذکر داده می شد و می گفتند مگر مجلس جلسه روضه است که بسم الله می گویی؛ بر اساس آیات قرآن خداوند مومنان را در همین دنیا یاری می کند. حضرت موسی(ع) یک نوزاد ناتوان بود اما ایشان را در روی دریا حفظ کرد اما فرعون که یک انسان به ظاهر قدرتمند بود در در همان آب دریا غرق کرد. بنابراین این خداوند است که به آب دریا فرمان می دهد چه کسی را نجات دهد و چه کسی را غرق کند پس اگر امام را به کویت راه ندادند چون خداوند نمی خواست امام در این کشور توسط آمریکاییان زندانی و با ملاقات ممنوع شود بلکه مقدر شد ایشان به فرانسه بروند تا با حضور ده ها خبرنگار داخلی و خارجی تبعید رهبر کبیر انقلاب به سراسر جهان مخابره شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به اقامه نماز اول وقت اهتمام ویژه داشتند، گفت: در ساعات پایانی عمر ایشان امام مدام به هوش می آمدند و از هوش می رفتند به همین دلیل ده دقیقه نماز اول وقت ایشان دیر شد و موجب ناراتی امام شد؛ از این رو است که خداوند به ایشان عزت داد. بیخود نیست مردم حاضر بودند برای اطاعت از فرمان امام تکه تکه شوند. انقلاب اسلامی ده هزار شهید داد تا اسلام بقا داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: زمانی که امام وارد ایران شدند 5 میلیون نفر به استقبال ایشان رفتند و هنگامی که دار فانی را وداع گفتند ده میلیون نفر ایشان را تا بهشت زهرا مشایعت کردند و این عشق و علاقه ای بود که در قلب مردم موج می زد.

وی با بیان اینکه هرگز عشق و علاقه مردم نسبت به امام کاسته نشد، اظهار کرد: دلیل این عشق و اتصال اخلاصی بود که امام داشت این اخلاص امام بود که سبب شد مردم امام را دوست داشته باشند. انسان کارهای زیادی می کند که بعد پشیمان می شود اما خانواده شهدا هرگز از اینکه شهید در راه اسلام داده بودند پشیمان نشدند. امام حکومت اسلامی را راه اندازی کرد تا به مردم جهان بدانند دین از سیاست جدا نیست و کسانی که ادعای جدایی دین از سیاست می کنند سعی در اشتباه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با طرح سه پرسش بیان کرد: گاهی برخی چنین سوال می کنند که آیا می شود حکومت اسلامی جهانی شود پاسخ آنان این است مگر امام نتوانست در یک منطقه حکومت اسلامی ایجاد کند، گاهی نیز این سوال مطرح می شود مگر ممکن است مستضعفین حکومت جهان را در دست بگیرند پاسخ این سوال نیز این است مگر رجایی مستضعف نبود ولی حکومت را در دست داشت، سوال دیگر این است آیا میشود همه مردم از رای خود برگردند پاسخ این پرسش نیز واضح است مگر در دوران بنی صدر یک شبه 11میلیون مردم که به بنی صدر رای داده بودند با شهادت شهید بهشتی از رای خود برنگشتند همچنین سوال دیگر آن است آیا می شود طاغوت نابود شود پاسخ این سوال را خداوند در قرآن کریم وعده داده است.

وی افزود: اگر امروز در انقلاب اسلامی 80 نفر دزد و اختلاس گر وجود دارد مبنی بر این نیست که همه ملت و مسؤولان ایران دزد و اختلاس گر هستند و دستاوردهای 40 ساله انقلاب را زیر سوال برد و مشکلات کشور نباید به پای انقلاب اسلامی نوشته شود.

مفسر قرآن کریم بیان کرد: کنترل نسل از جنایاتی بود که مستشاران آمریکایی قبل از پیروی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران اجرا کردند تا نسل شیعه را نابود کنند امروز کسانی که از فرزندآوری و ازدواج امتناع می ورزند و می گویند این مسائل خرج دارد نشان می دهد که مشکل ایمانی و توحیدی دارند و باید خود را در زمینه اعتقاد توحیدی تقویت کنند.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین