عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
امام جمعه قم:
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)گفت: باید همواره در راه امام خمینی(ره) بوده و در این مسیر، کلام رهبری و پیام شهیدان را در گوش داشته باشیم، قدردان جانبازان و خانواده‌های شهدا که میراث انقلاب هستند، باشیم و کمر همت را ببندیم و از این گردنه‌های خطرناک در پیش رو عبور کنیم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: باید بتوانیم در این دوران شکوهمند انقلاب، علی‌رغم مشکلات و خطراتی که انقلاب را تهدید می‌کند، با عنایت خداوند همچون این چهل سال، به توسعه و پیشرفت و آینده درخشان گام برداریم و در انتظار حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه باشیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به تأکیدات امام(ره) در روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایشان در ابتدای پیروزی انقلاب، بر چند نکته تأکید کردند؛ عزت خواهی، استقلال و استعمارستیزی. این‌ها مفهوم اصلی انسان‌شناختی امام راحل برای این کشور و امت بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در نخستین سخنرانی خود در کشور در زمان بازگشت به وطن گفتند که «من خادم شما ملت هستم، من آمده‌ام بزرگواری شمارا حفظ کنم، من آمده‌ام دشمن شمارا زمین بزنم، من آمده‌ام ملت را ملتی مستقل کنیم. من آمده‌ام تا دولت یک دولت مستقل باشد، من آمده‌ام دست اجانب را از این  مملکت کوتاه کنم».

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بابیان این‌که امام(ره) بر اساس سنت ارسال پیامبران این جملات را تبیین کردند، گفت: امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب اسلامی، همچون سیره و روش موسی و هارون که با طغیان فرعون از سوی خدا به سمت او رفتند، با حکومت طاغوت شاهنشاهی برخورد کردند. خداوند شخصیت فرعون را می‌شناخت و نتیجه کار را می‌دانست ولی این دو پیامبر را فرستاد تا او را نصیحت کنند. نصایح آن‌ها بر فرعون اثر نکرد و خدا هم برنامه هلاکت او را تدارک دید.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی در خرداد 1342 نیز طاغوت زمان را با زبانی نرم نصیحت کرد، هرچند شاه هم مانند فرعون نه‌تنها سخن امام(ره) را نشنید،  به خشم آمد و فرعون وار دستور خاموش کردن صدای امام را داد. سال‌ها گذشت و شاه بر غرور و تکبر و خشمش افزوده شد و امام را تبعید کرد و مجاهدان را اسیر و به شهادت رساند، تا این‌که این شاه دربه‌در و سرانجام به هلاکت رسید.

امام جمعه قم، انقلاب اسلامی را نتیجه رنج بسیار امام و شهادت و جهاد مردم دانست و گفت: حال که انقلاب اسلامی پیروز شد و رهبری الهی بر ما حاکم شد، باید قدر این را بدانیم و طغیان نکنیم. سنت خداست که اگر کسی طغیان کند، نابود می‌شود، همان‌طور که قوم بنی‌اسرائیل بعد از نجات از دست فرعون، طغیان کردند و مورد خشم خدا واقع شدند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران باید بدانند که خدا آن‌ها را از دست طاغوت نجات دارد و باکسی قوم‌وخویشی ندارد، اگر بخواهیم همان راه طاغوت را برویم، سخن حق را نشنویم، به دستورات رهبری گوش نکنیم و به دیگران ظلم کنیم، مانند فرعونیان نابود می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: باید همواره در راه امام خمینی(ره) باشیم و در این مسیر کلام رهبری و پیام شهیدان را در گوش داشته باشیم، قدردان جانبازان و خانواده‌های شهدا که میراث انقلاب هستند، باشیم و کمر همت را ببندیم و از این گردنه‌های خطرناک در پیش رو عبور کنیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین