عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
آیت الله جوادی آملی در دیدار با دست اندرکاران حج:
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار مسئولان سازمان حج با اشاره به عدم موافقت آل سعود در برگزاری دعای کمیل به بهانه خطرات امنیتی، تاکید داشتند: شما وظیفه دارید محققانه و با لبخند به طرف سعودی بفهمانید که ریشه ناامنی، داعش و تکفیری خود آنها هستند، آنها باید بدانند که همه جهان اسلام می داند که علاوه بر جنایاتی مانند جریان خاشقچی و امثال ذلک، داعش و تکفیری را نیز خود آنها می پرورانند.
عقیق:حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نمایندهٔ مقام معظم رهبری در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، در سخنانی، اظهار داشتند: مشکلات پیرامون برگزاری حج از چند جنبه قابل بررسی و حل شدن است که در این مسیر ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.

 

ایشان با تاکید بر رعایت احترام درعرصه بین الملل، اظهار داشتند: حج بالذاته یک حرکت سیاسی است اما نباید سیاست های دنیایی را به حج ارتباط داد، هرگز نباید اقداماتی مانند حمله به سفارت عربستان صورت پذیرد، این کار خلاف دستور دین است، نباید انتظار داشت چنین حرکاتی انجام پذیرد و در مقابل، آنها حرکتی انجام ندهند! اگر کسی در عرصه بین الملل احترام می خواهد، باید به دیگران احترام بگذارد.

 

معظم له خاطرنشان کردند: دستورات دین در سه حوزه ملی، منطقه ای و بین المللی است و قرآن برای هر سه منطقه برنامه دارد یعنی حتی با اهل کتاب و ملحدان نیز می توان بر اساس موازینی ارتباط برقرار کرد، می فرماید در هر سه بخش با فهم و عقل رفتار کنید و تاکید می کند اگر مودب به آداب دینی نباشید به مشکل برمی خورید.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به عدم موافقت آل سعود در برگزاری دعای کمیل به بهانه خطرات امنیتی، تاکید داشتند: شما وظیفه دارید محققانه و با لبخند به طرف سعودی بفهمانید که ریشه ناامنی، داعش و تکفیری خود آنها هستند، آنها باید بدانند که همه جهان اسلام می داند که علاوه بر جنایاتی مانند جریان خاشقچی و امثال ذلک، داعش و تکفیری را نیز خود آنها می پرورانند.

 

معظم له با اشاره به وظیفه خطیر بعثه ها در موسم حج، تصریح داشتند: زائرانی که به بعثه می آیند باید با دست پر برگردند و برنامه های بعثه باید عالمانه، محققانه، جامع و بین المللی باشد، در بخش های فرهنگی باید عالمانه سخن بگوییم، باید از ظرفیت حج برای معرفی و جهانی کردن اهل بیت علیهم السلام که در جهان همتا ندارند استفاده کنیم و به روضه خوانی اکتفا نکنیم.

 

در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری هر چه بهتر و با شکوه تر حج و حفظ کرامت و عزت حجاج ایرانی به محضر معظم له ارائه شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین