عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
راه سعادت و رستگاری حقیقی همانی است که برترین بانوی همه تاریخ با زندگی و بیان و کلام خویش به ما نشان دادند و از این منظر ، شیعه حقیقی کسی است که نه فقط در حرف و شعار بلکه در عمل و همه لحظات زندگی اش به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) تأسی نماید.
عقیق:بزرگی از جماعت اهل علم و تقوا چه نیک می فرمود که شیعیان و محبان اهل بیت(ع) هر چه دارند بعد از عنایات خدای متعال به برکت لطف و محبت حضرت زهرا(س) دارند و این یک سخن در واقع ترجمان دیگری است از این حقیقت که همه ما بر سر سفره ای نشسته ایم که بانی اش صدیقه طاهره(س) است.

تعابیر عجیبی در روایات معتبر ما درباره این نازدانه ی هستی وجود دارد؛ این که رضایت خدا بر محور رضایت فاطمه(س) است و خشم و غضب ایشان همانا خشم و غضب الهی به شمار می رود.

البته ما در شناخت کامل این بزرگواران به خصوص ام ابیها(س) ناتوان هستیم اما با این حال به قدر وُسع و بضاعت خویش می بایست در مسیر خواست آن ها و در طریقی که سبک و سیره زندگی حضرات معصومین(ع) برای ما مشخص کرده، گام برداریم که قطعاً رهاورد این مساله نورانیت و سعادتی است که در دنیا و آخرت به این واسطه نصیبمان خواهد شد.

بی شک شناخت حضرت فاطمه(س) و آگاهی پیدا کردن بر ابعاد وجودی آن حضرت، خود میدانی بسیار وسیع است که انتهایی هم ندارد و لذا ما باید این بانوی با کرامت را بیشتر و بهتر بشناسیم، چه آن که شناخت لازمه عمل به سیره و سبک زندگی فاطمی است.

هر بُعدی از ابعاد زندگی نورانی ایشان به یقین کامل ترین الگوی زندگانی برای همه بشریت است و در این میان تفاوتی میان زن و مرد نیست، هر چند که ایشان سیده زنان عالم هستند؛ اما هم مردان جامعه ما و هم زنان باید از ولایتمداری، حق طلبی، عبادت، همسایه داری، فرزند پروری ، ایثار و از خودگذشتگی ایشان الگوگیری کنند.

به لطف الهی در جامعه ما به ویژه در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان و نهضت امام عظیم الشان که این روزها در آستانه چهلمین سالگرد آن حماسه سترگ قرار داریم، درباره این بانوی بزرگوار بسیار صحبت شده ، اما متاسفانه هنوز ما به بسیاری از ابعاد زندگانی نورانی حضرت در عرصه های مختلف اشراف لازم را پیدا نکرده ایم و مهم تر این که هنوز بخشی از جامعه ما نتوانسته در زندگی خود، سیره و گفتار و رفتار فاطمه زهرا(س) را مبنا و محور کار خویش قرار دهد که باید این نقاط ضعف را مرتفع سازیم.

جالب و درس آموز این که هم از ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و هم از امام حسن عسکری(ع) این حدیث روایت شده که فرموده اند: "ما حجت های خدا بر شمائیم و مادر ما فاطمه (س) حجت خدا بر ما(اهل بیت) است"

حقیقتاً این کلام عمیق و سنگینی است که شاید برای بسیاری از ما قابل درک نباشد اما خود به واقع نشان دهنده جایگاه و عظمت بانوی بی همتایی است که رسول الله(ص) درباره این بانوی بی همتا بارها و بارها فرمودند: "فداها ابوها".

برای حضرت فاطمه(س) پس از عبودیت و بندگی خدای متعال، مهم ترین مساله دفاع از ولایت و امامت بود به طوری که جان گرانمایه ی خویش را در این راه فدا کرده و در اوج جوانی و مظلومیتی اندوهبار، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و آن گونه غریبانه پیکر مطهر ایشان در مدینه دفن شد.

تردیدی نیست که راه سعادت و رستگاری حقیقی همانی است که برترین بانوی همه تاریخ با زندگی و بیان و کلام خویش به ما نشان دادند و از این منظر ، شیعه حقیقی کسی است که نه فقط در حرف و شعار بلکه در عمل و همه لحظات زندگی اش به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) تاسی نماید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین