عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
"عقیق" در روزهای ماه مبارک رمضان، در "سفره خانه معنوی" خود، منتظر شما مهمانان الهی خواهد بود.
 پایگاه اطلاع رسانی محافل مذهبی؛ "عقیق" در روزهای ماه مبارک رمضان، در "سفره خانه معنوی" منتظر شما مهمانان الهی خواهد بود. آنچه تدارک دیده ایم سفره ای است ساده و کوچک اما پربار و مفید. فایل های صوتی ویژه اعمال و ادعیه روزانه و متن هایی که کوتاه ولی کاربردی و قابل استفاده هستند و هر کس به فراخور زمان و حال خود می تواند از این سفره معنوی بهره برداری کند. نطرات و پیشنهادات خود درباره هرچه مفیدتر شدن این ضیافت را از ما دریغ نکنید.
 

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان:
 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏

اللّهُمَّ اجعَلنی فیهِ مِنَ المُتَوَکِّلینَ عَلیکَ وَاجعَلنی فیهِ مِنَ الفائِزینَ لَدَیکَ وَاجعَلنی فیهِ مِنَ المُقَرَّبینَ اِلَیکَ بِاِحسانِکَ یا غایَةَ الطّالِبینَ

خدایا مرا در این روز از توکل کنندگان و سعادتمندان درگاهت قرار ده و مقرر فرما در این روز از مقربان درگاهت باشم، به احسانت ای نهایت همت جویندگان.

نماز شب یازدهم: دو ركعت; در هر ركعت سوره حمد، و بيست مرتبه سوره كوثر.
 
برشی از مناجات ابو حمزه ثمالی با صدای حاج مهدی سماواتی
 
 


 
 ترتیل جزء دهم را بشنوید:
 


 
حدیث روز:
 
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:

هر كس روزى اى دارد كه حتما به او خواهد رسيد. پس هر كس به آن راضى شود، برايش پُر بركت خواهد شد و او را بس خواهد بود و هر كس به آن راضى نباشد، نه بركت خواهد يافت و نه او را بس خواهد بود. روزى در پى انسان است، آن گونه كه اجلش در پى اوست.
 
 
منبر امروز

برشی از منبر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی : اولین و بهترین مُبَلغ پیامبر بود. در قرآن داریم که ای پیامبر تو نقشی جز تبلیغ نداری و در جای دیگر داریم که ای پیامبر تو نقشی جز رحمت نداری . این دو آیه نشان می دهد که تبلیغ و رحمت یک واژه است زیرا اگر دو واژه باشد این آیات اشتباه است .اگر ما بگوییم هیچ میوه ای نمی خوریم مگر میوه ای که زیر این پارچه باشد و بعد بگوییم که جز انگور میوه ای نمی خوریم ،پس معلوم می شود که زیر پارچه، انگور است. روح تبلیغ ،رحمت است .محرم آثار زیادی دارد : دید وبازدیدها در محرم ، ستادهای تبلیغاتی ،ریختن اشک برای مظلومیت و جمع شدن تمام سلیقه ها زیر پرچم حسین .در همه جای دنیا از بزرگان خودشان تجلیل می کنند. در فرانسه سنگی به من نشان دادند که روی آن نوشته شده بود که فلان کس(فرد مشهور) روی آن خوابیده است. همه ی دین داران و بی دین ها با یادبود موافق هستند. در قرآن داریم :پیامبر یاد ابراهیم را گرامی دار. خاطرات مریم را فراموش نکن. ما نباید بزرگان مان را فراموش کنیم. باید اهالی هر شهر ،مفاخر همان شهر را بشناسند مثلا تبریزی ها بدانند که علامه ی طباطبایی چه کسی بوده است. مردم هر شهری باید از شاعر ، فقیه و رجال آن شهر خبر داشته باشند. آیا شما می توانید روی کره زمین یک سیاستمدار را پیدا کنید که بگوید مرگ از عسل شیرین تر است ؟ حضرت قاسم سیزده ساله پسر امام حسن (ع)، به جهان بینی والایی رسیده بود که گفت: اگر بنا باشد حکومت در دست یزید باشد، مرگ از عسل شیرین تر است .خیلی از تحصیل کرده ها خودشان را به پول بیشتر می فروشند.امامان از همه چیزشان گذشتند تا عزیز باشند. من در زمان جنگ به اروپا رفتم و به پزشک های ایرانی گفتم که ما در کشور به شما نیاز داریم ولی آنها گفتند که ما نمی توانیم به ایران بیاییم زیرا اینجا راحت تر هستیم ولی می توانیم از نظر دارویی و مالی به کشور کمک کنیم .البته عده ی خیلی کمی هم به ایران آمدند. کربلا دانشگاه است و فارغ التحصیل سیزده ساله ی آن می گوید که مرگ از عسل شیرین تر است . الان یکی از مدیریت هایی که آموزش داده می شود مدیریت بحران است.آیا شما مدیریت زینب کبری را در کربلا ترسیم کرده اید ؟ یک زن، علاوه بر دو فرزند، هفتادنفر را از دست داده است ، باید اُسرا را نگه دارد ،بیمار داری هم بکند و در مقابل یزید هم سخنرانی کند. امروزه ما با کوچکترین مشکلی که پیش می آید، کار و درس مان را تعطیل می کنیم. اگر انسان بر حق باشد نباید بترسد. یک نفر به طرف رئیس جمهور امریکا یک کفش پرت کرد و مشهور شد،حضرت زینب کبری ساعت ها در مقابل یزید سخنرانی کرد و با کلماتش یزید را بمباران کرد . حضرت زینب فرمود: ای بی پدر ،تو پیش من کوچک هستی .
الان خوراک ،پوشاک و مسکن مهم است. در کربلا هیچ کدام از اینها نبود ولی عزت بود. هر درسی یک کلاس عملی هم دارد. ما در قرآن آیات زیادی خوانده ایم مثلا انسان با تقوا عاقبت دارد. عده ای هر سال از بصره تا کربلا پیاده می روند. آیا کسی حاضر است که پیاده بر سرقبر معاویه برود؟ آیا کسی یزید را زیارت می کند؟ در کاظمین دوتا گنبد طلا می درخشد؟ هارون الرشید کجاست ؟ متقین ماندگار هستند. ما هم باید کاری کنیم. لازم نیست که ما عملیات کربلا را انجام دهیم ولی می توانیم به یکدیگر رحم کنیم.ما باید روحیه ی ایثار داشته باشیم .ما باید در تحریم به یکدیگر رحم کنیم. بعضی انسانهای بی رحم به امریکا کمک می کنند. ممکن است که با هواپیما به آسمان شهری تجاوز کنند ، فردی که سیگار می کشد و هوای خانواده اش را آلوده می کند، این هم یک نوع تجاوز است. اگر کشورها ما را تحریم می کنند چرا ما به خودمان رحم نمی کنیم ؟
 
یک نکته برای بانوان بهشتی : «انسان ها بدی ها را برجسته می کنند. اگر فردی سی سال سخنرانی کند و یک اشتباه بکند، فردا همه در روزنامه ها می نویسند. گاهی خبری در اقوام است، ما نباید این خبر را در فامیل پخش کنیم .مادری به دخترش گفت که هیچ وقت خبر بد از شوهرت به من نده زیرا تو دختر من هستی و من بخاطر ناراحتی تو از شوهرت کینه به دل می گیرم. بعد تو با شوهرت آشتی می کنی ولی کینه در دل من می ماند. در قرآن داریم که اگربین زن وشوهر اختلاف پیش آمد ... یعنی زن و شوهر یکی بوده اند و بر اثر اختلاف دو تا می شوند. زن و شوهر باید یکی باشند.» بخشی از منبر حجت الاسلام قرائتی 
 
 
 



اعمال و ادعیه مشترک ماه مبارک رمضان+صوت:
 

1.       اعمال شب و روز ماه مبارک رمضان

دعاهای زیر پس از هر نماز در ماه رمضان خوانده شود :

دعای "یا علی و یا عظیم":



 
دعای "اللهم ادخل علی اهل اقبور سرور" :



دعای "اللهم هذا شهر رمضان":



دعای "اللهم الرزقنی حج بیتک الحرام":




     2.       اعمالی كه در شب هاى ماه رمضان باید به جا آورد:

ـ اللهم لك صمت و على رزقك افطرت و علیك توكلت

ـ بسم الله; اللهم لك صمنا و على رزقك افطرنا, فتقبل منا انك السمیع العلیم.

ـ دعای هنگام لقمه اول:بسم الله الرحمن الرحیم; یا واسع المغفرة اغفر لى

ـ خواندن  سوره قدر زمان افطار

ـ خواندن هزار مرتبه سوره قدر در هر شب از ماه مبارک رمضان

ـ خواندن صد مرتبه حم دخان

 

ـ خواندن دعاى افتتاح

ـ خواندن هزار ركعت نماز در سرتاسر این ماه

دعاهای هنگام سحر:

خواندن سوره قدر در وقت سحرها

خواندن دعای سحر

خواندن دعای ابو حمزه ثمالی

 
 211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین