عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
حجت الاسلام حسینی قمی:
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شجره خبیث آل سعود، وهابیت تکفیری و داعش، به اسم اسلام، آبروی اسلام و مسلمین و قرآن را در تمام دنیا برده‌اند و چهره واقعی دین اسلام را خدشه‌دار کرده‌اند؛ تمام این اقدامات به خاطر عدم معرفت و فهم درست از‌ اسلام است.
عقیق:حجت‌الاسلام حسینی قمی شب گذشته در ادامه سلسله جلسات درس‌هایی از نهج‌البلاغه در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به خطبه 109 نهج‌البلاغه گفت: برخی به دنبال تقرب به درگاه الهی هستند و تلاش می‌کنند مسیر سیر و سلوک را طی نمایند؛ آنها به دنبال درک مقامات عرفانی و معنوی هستند.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای در مسیر سیر و سلوک و عرفان، به انحراف کشیده می‌شوند و راه را گم یا به بیراهه می‌روند. امروزه نیز ظلمات و تاریکی‌ها بسیار است وعده‌ای نیز به اسم عرفان مخاطبین خود را منحرف می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بهترین معلم عرفان و مربی درک مقامات معنوی و تقرب به درگاه الهی و طی مسیر سیر و سلوک، حضرت علی علیه‌السلام است. متوسل شدن به غیر اهل‌بیت(ع) برای درک عرفان حقیقی، انسان را در مسیر انحراف و گمراهی قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: حضرت علی علیه‌السلام برای درک مقامات عرفانی و معنوی، سه مسئله را بازگو می‌کند و راه حقیقی را نشان انسان می‌دهد. طالبان حقیقت برای رسیدن به سیر و سلوک حقیقی باید معرفت داشته باشند، با انجام واجبات خود را به درگاه الهی نزدیک‌تر نمایند و با خدمت به خلق، مسیر سیر و سلوک را طی نمایند.

وی با بیان این که بدون انجام این سه‌راه نمی‌توان به مقامات معنوی رسید، یادآور شد: بر اساس روایات، انسان‌هایی که به خداوند تقرب پیدا کنند، کسانی هستند که ایمان و معرفت و اخلاص داشتند و خداشناسی، پیامبرشناسی و امام شناسی را در درون خود نهادینه کرده اند.

حجت‌الاسلام حسینی قمی در ادامه گفت: عناصر اصلی معرفت بر پایه خداشناسی، پیامبر شناسی و امام شناسی استوار است و باید مجالس عزاداری و شادی اهل‌بیت(ع) به‌گونه‌ای باشد که باعث معرفت افزایی نسل جوان و مخاطبین باشد؛ هیئات مذهبی باید به این نکته اصلی و مهم توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: بر اساس روایات، پاداش خداوند در روز قیامت بر اساس فهم دینی و معرفت انسان‌ها است و باید حتی عبادت انسان‌ها نیز به همراه معرفت باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: نبی گرامی اسلام در روایتی می‌فرمایند ضرر و زیان انسان نادان و کسی که دین را نفهمیده به‌مراتب از انسان فاجر بیشتر است و لذا درجات قیامت نیز به‌اندازه فهم، عقل و معرفت انسان‌ها می‌باشد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در پایان تأکید کرد: شجره خبیث آل سعود، وهابیت تکفیری و داعش، به اسم اسلام، آبروی اسلام و مسلمین و قرآن را در تمام دنیا برده‌اند و چهره واقعی دین اسلام را خدشه‌دار کرده‌اند؛ تمام این اقدامات به خاطر عدم معرفت و فهم درست از‌ اسلام است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین