عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
انتشارات سمت كتاب «پايه‌های علم رجال» اثر علامه عبدالهادی فضلیي، با ترجمه و تحقيق دكتر ميثم مطيعی و دكتر سيد مجتبی عزيزی را به بازار نشرعرضه كرد.
عقیق:انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) که از مهمترین ناشرین دانشگاهی کشور محسوب می‌شود و کتب درسی حوزه علوم انسانی را به بازار کتاب عرضه می‌کند، در یکی از آخرین محصولات علم خود کتاب «پایه‌های علم رجال» را منتشر کرده است.

انتشارات سمت خاطر نشان کرده است: این کتاب به عنوان منبع اصلی درس (علم رجال) به ارزش ۲ واحد تدوین شده است. علاوه براین کتاب  حاضر برای دانشجویان مقطع دکتری، طلاب حوزه‌های علمیه و علاقمندان علوم حدیثی منبعی مفید و قابل استفاده است.

ترجمه و تحقیق این کتاب از سوی دکتر میثم مطیعی و دکتر سید مجتبی عزیزی از سال ۱۳۹۴ با مجوز رسمی «لجنة مؤلفات سماحة الشیخ عبدالهادی الفضلی» که مسئولیت حفظ و نشر آثار این عالم برجسته را بر عهده دارد آغاز گشته که در پاییز ۹۷ به مرحله نهایی و چاپ رسیده است.



این کتاب محصول مشترک انتشارات سمت و انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام است که با توجه به نبود منبع درسی برای درس علم رجال در دانشگاه‌های کشور، میتواند خلأ موجود در این زمینه را برطرف نماید.

شایان ذکر است علامه شیخ عبدالهادی فضلی (۱۳۵۴ق-۱۴۳۳ق) از عالمان برجسته علوم مختلف اسلامی در دوران معاصر بود که در کنار پژوهش‌های برجسته در علوم اسلامی، بیش از ۴۰ سال از عمر گرانبهای خویش را به تدوین کتابهای درسی برای علوم اسلامی اختصاص داد. نظم در نگارش، توجه به اهداف آموزشی، ساده‌نویسی در عین بیان متقن و دقیق، تتبع فراوان و تخصص در پژوهش‌، تبحر در علوم اسلامی مختلف، توجه به جنبه‌های تاریخی هر علم در آموزش آن و نوآوری‌هایی بسیار مفید که به زبان ساده بیان شده، نوشته‌های علامه فضلی را برجسته کرده است. این نگاشته‌ها در دانشگاه‌های برجسته‌ی عرب زبان دنیا به عنوان متن درسی مبنای آموزش قرار گرفته است. متن حاضر حاصل تلاش ایشان در طراحی درس رجال برای کسانی است که در ابتدای راه آشنایی با این علم ارزشمند قرار دارند. در ترجمه کوشش شده است که بر محاسن این اثر آموزشی افزوده گردد.

همچنین باید افزود که در ترجمه این کتاب، بازنگری‌های ویراست دوم نویسنده مورد توجه قرار گرفته و مترجمان کوشیده‌اند که متنی روان و سلیس ارائه نموده و ارجاع‌دهی‌های کتاب را تنسیق نمایند و با مراجعه به منابع دست اول، ضمن اصلاح برخی نقل قول‌ها، تکمله‌ها و نقدهایی نیز به صورت پاورقی بر کتاب بیافزایند.
 
این کتاب با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان در مراکز زیر قابل تهیه است:
١- خرید از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه سازمان سمت به نشانی: تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، شماره ١٠٩
 
فروشگاه کتاب دانشگاه امام صادق علیه السلام: تهران، پل مدیریت، جنب درب اصلی دانشگاه امام صادق علیه السلام فروشگاه کتاب صادق.نمایندگی فروش در قم: (فروشگاه دارالفکر): قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، شماره ٣٦،

 ٢- خرید از طریق تماس تلفنی:
تماس تلفنی با فروشگاه سمت: ۶۶۴۰۸۱۲۰
تماس تلفنی با فروشگاه کتاب صادق: ۸۸۳۷۰۱۴۲
 
٣- خرید اینترنتی؛ مراجعه به پایگاه الکترونیکی سازمان سمت به آدرس زیر: 
www.samt.ac.ir




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین