عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در نخستین یادواره شهدای فاطمیون استان تهران ویژگی‌های این شهدا را برشمرد.
عقیق:نخستین یادواره شهدای مدافع حرم فاطمیون استان تهران امروز، 22 دی‌ماه، با حضور آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی از خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان فاطمیون در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

سردار قاآنی در این مراسم با اشاره به شهدای مدافع حرم فاطمیون گفت: شهدای مدافع حرم فاطمیون چند ویژگی را همزمان با هم دارند؛ نخستین نکته مهاجر بودن این شهداست. شأن مهاجر بودن طبق آیات قرآن بسیار بالا و بلندمرتبه است و مسلمانی که در راه خدا هجرت می‌کند، مقام والایی دارد.

وی افزود: این شهدا هم جغرافیای خود یعنی کشور افغانستان مهاجرت کرده و در جمهوری اسلامی زندگی می‌کردند و هم برای دفاع از ولایت و حریم اهل بیت(ع) هجرت کرده و در جغرافیای سوریه حضور پیدا کردند. این شهدا علاوه بر مهاجر بودن، مجاهدند و برای دفاع از ولایت و دستورات الهی به میدان آمدند و در میدان سوریه مجاهدت کردند.

سردار قاآنی با اشاره به علت نامگذاری لشکر فاطمیون گفت: ویژگی دیگر رزمندگان فاطمیون، مقدمه نامگذاری این شهدا شد. این رزمندگان از حریم ولایت دفاع کردند. حضرت زهرا(س) اولین و مهمترین مدافع ولایت بودند. شهدای افغانستانی فاطمیون نیز مسیر حضرت زهرا(س) را در دفاع از ولایت ادامه دادند. شما رزمندگان فاطمیون! با عمل خود ثابت کردید که پای دین خدا و مکتب اسلام بوده‌اید.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین