عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
حجت‌الاسلام شیرازی:
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: پیام شهدای فاطمیون این است که پشت سر ولایت بایستیم و از ارزش‌های انقلابی دفاع کنیم. امت اسلام، بسیج جهانی اسلام را شکل داده و روز به روز این بسیج گسترده‌تر خواهد
عقیق:نخستین یادواره شهدای فاطمیون استان تهران، با حضور آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی از رزمندگان، جانبازان و خانواده شهدای فاطمیون عصر امروز شنبه 22 دی ماه 97 در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی در این مراسم با اشاره به فرمایش امام(ره) در رابطه با مبارزه با هوای نفس گفت: کسی که پا روی هوای نفس خود بگذارد و افسار نفس اماره را به‌دست بگیرد، حقایقی را می‌بیند که دیگران نمی‌‌بینند. شهدا اینگونه بودند و در این موضوع تفاوتی میان شهید ایرانی، افغانستانی و عراقی نیست. خدا شهید را از میان کسانی انتخاب می‌کند که در میدان جهاد اکبر سربلند شدند. تا انسان نتواند بر نفسش غالب شود، شجاعت حاصل نمی‌شود. وقتی به خدا توکل کرد، در میدان جنگ با شجاعت پیش می‌رود و حقایقی می‌بیند که دیگران قادر به دیدن آن نیستند.

وی افزود: مزد این جهادگران میدان جهاد اصغر را تنها خدا می‌تواند بدهد. حتی فرشتگان الهی هم نمی‌توانند ارزش انسان مجاهد را اندازه‌گیری کنند. هرچقدر انسان در این میدان به خدا نزدیکتر شود، اجرش بالاتر است. تاحدی که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که یک ضربت امیرالمومنین(ع) در جنگ خندق افضل از عبادت جن و انس است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: چرا امام خامنه‌ای می‌فرماید اجر شهید مدافع حرم از شهید هشت سال دفاع مقدس بالاتر است؟ زیرا در طی هشت سال جنگ، امام(ره) می‌فرمود هرکس می‌تواند به جبهه برود، بر او واجب است که جهاد کند. امر، امر ولایت و جو جامعه ما در آن زمان، تبلیغ برای شرکت در جبهه بود. اما برای دفاع از حرم کسی تبلیغ نمی‌کرد و کسی به راحتی نمی‌توانست به این جبهه اعزام شود. این رزمندگان با گریه و التماس می‌خواستند که در جبهه سوریه شرکت کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی افزود: حالا چرا باید عده‌ای در سوریه می‌جنگیدند؟ آن روزی که در افغانستان جنگ بود، عده‌ای از ایران رفتند به افغانستان و نگفتند که خاک کشور چه کسی در خطر است. گفتند ملت مسلمان افغانستان در خطر است و تکلیف دینی ایجاب می‌کند که از این ملت دفاع کنیم. در سوریه و عراق هم وقتی تروریست‌ها وارد شدند، مردم گفتند اسلام در خطر است. حریم و حرم ائمه(ه) دین به خطر افتاده است و برای دفاع از این حرم ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی، لبنانی و ... به میدان آمدند. به سوریه آمدند تا نگذارند یک سنگ از حرم حضرت زینب(س) کم شود. این شعار رزمندگان و شهدای دفاع از حرم بود.

وی با اشاره به اشتیاق رزمندگان فاطمیون برای شرکت در جبهه سوریه گفت: گاهی رزمندگان فاطمیون در کنار حرم حضرت زینب(س) مثل باران اشک می‌ریختند و به حضرت می‌گفتند که ما برای دفاع از این حرم آمده‌ایم. ملت سوریه، لبنان، افغانستان و ... نشان دادند جانشان را می‌دهند اما نمی‌گذارند به حریم ولایت و فرزندان پیامبر(ص) آسیبی برسد. این موضوع مربوط به دوران حضور داعش در سوریه صرفاً نبود، بلکه این نگاه امت اسلامی است و با گوشت و خون ملت‌ها عجین شده است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس افزود: ما در این مراسم در کنار تجلیل از شهدا و خانواده شهدا برای تجدید عهد با اولیای الهی و حضرت زینب(س) آمده‌ایم. ما آماده‌ایم پیمانمان را محکم‌تر کنیم. پای اسلام و حرف اولیا ایستاده‌ایم. عزت ملت ایران و افغانستان مدیون مدیریت و رهبری حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی است. او بود که نگاه ما را به حمایت از دین و اسلام تقویت کرد. مردی که عامل حرکت در جهان بود و نگاه انسان‌ها را به اسلام و انسانیت عوض کرد. ما باید قدردان باشیم.

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: اگر امت اسلامی امروز با ولی فقیه پیوند دارد، آن را مدیون امام راحل(ره) است. فکر و خط امام(ره) را بشناسید و تلاش کنید فکر امام(ره) روز به روز پررنگ‌تر شود. پیام شهدای فاطمیون این است که پشت سر ولایت و امام(ره) بایستیم و از اسلام و ارزش‌های انقلابی دفاع کنیم و بدانیم آمریکا و بزرگتر از او هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. حتماً آینده روشن‌تر از امروز است. امت اسلام، بسیج جهانی اسلام را شکل داده و روز به روز این بسیج گسترده‌تر خواهد شد. من سلام گرم مقام معظم رهبری را به خانواده شهدای فاطمیون ابلاغ می‌کنم.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین