عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
آیت الله مکارم شیرازی:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از تلاش دست اندرکاران برگزاری این همایش برای معرفی شخصیت حضرت ابوطالب تقدیر کردند و گفتند: امیدواریم بتوانید با اقدامات مناسب این کوتاهی را جبران کنید؛ چراکه دشمنان به دنبال تخریب کسانی هستند که به نوعی با امام علی علیه السلام ارتباط داشتند.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دست اندرکاران برگزاری همایش حضرت ابوطالب(ع) اظهار داشتند: شخصیت حضرت ابوطالب(ع) در جامعه مظلوم است و متاسفانه کار شایسته ای بعد از انقلاب برای معرفی و تبیین شخصیت ایشان صورت نگرفته که این زیبنده نیست.

ایشان از تلاش دست اندرکاران برگزاری این همایش برای معرفی شخصیت حضرت ابوطالب تقدیر کردند و گفتند: امیدواریم بتوانید با اقدامات مناسب این کوتاهی را جبران کنید؛ چراکه دشمنان به دنبال تخریب کسانی هستند که به نوعی با امام علی(علیه السلام) ارتباط داشتند.

معظم له با بیان این مطلب که شفاف سازی در مورد شخصیت حضرت ابوطالب، در حقیقت اظهار علاقه به مولا علی(ع) است، خاطرنشان ساختند: درباره حضرت ابوطالب مطالبی نوشته شده که برخی به صورت مستقل به چاپ رسیده و برخی از نویسندگان نیز در لابلای کتب خود درباره ایشان بحث کرده اند؛ مسئولان این همایش باید در جمع آوری آثار به این دو مهم توجه کنند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: ما در تفسیر نمونه ذیل آیه شریفه «هُمْ یَنْهَوْنَ عَنْهُ وَ یَنْأَوْنَ عَنْهُ» مفصل در این باره صحبت کرده ایم؛ متاسفانه در تفسیر این آیه برخی دچار اشتباه شده اند؛ ما مستندات و مدارک بسیار خوبی درباره ایمان ابوطالب داریم و باید در این خصوص نیز روشنگری لازم صورت گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: کار و فعالیت علمی و تحقیقاتی و تبیین اینگونه حقایق ابدا مخالفتی با وحدت ندارد؛ بلکه کمک به مقوله وحدت خواهد بود.

ایشان با اشاره به برگزاری کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در سال گذشته با حضور اندیشمندان و صاحب نظران کشورهای اسلامی در قم، یادآورشدند: حدود 20 جلد کتاب در این زمینه تهیه شده و تمامی آثار نیز به صورت فشرده در یک جلد به زبان های مختلف به چاپ رسیده است.

این مرجع تقلید در پایان خطاب به دست اندرکاران برگزاری همایش حضرت ابوطالب ابراز داشتند: افزون بر چاپ و انتشار آثار جمع آوری شده، چکیده ای مستدل و معتبر داشته باشید، تا بتوانید به زبان های مختلف در اختیار محققان، پژوهشگران و علاقه مندان قرار دهید.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فروشگاه اينترنتي
|
United States
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
حضرت ابوطالب مردی بزرگ و والا مقام بوده است که جوانمردی و دین داری این مرد بزرگ خاص و عام روزگار خود بوده است
فروشگاه اينترنتي
www.baneh.com
با سپاس
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین