عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
عملیات حفاری برای اجرای طرح توسعه حرم امام حسین (ع) به اتمام رسید که با این امر، روند احداث صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) در کربلا سرعت می‌گیرد.
عقیق: یکی از طرح‌های مهم ستاد بازسازی عتبات در کربلا، طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) است که این طرح در جنوب غربی حرم سیدالشهدا (ع) در حال انجام است.

برای انجام این طرح بزرگ و فاخر، زمین‌های اطراف حرم مطهر توسط عتبه حسینیه (ع) از سال ۹۴ خریداری شد و پس از آن، عملیات اجرایی صحن عقیله بنی هاشم (س) به همت مهندسان و کارگران ایرانی آغاز شد.

 

با توجه به اینکه آب‌های زیرزمینی در کربلا در سطح قرار دارند، عملیات اجرایی احداث این صحن با مشکلاتی همراه بود بر همین اساس مهندسان ایرانی ابتدا طرح آب‌بندی و فنداسیون را اجرایی کردند و در ادامه مراحل ساخت بخش‌های مختلف این طرح به اجرا در آمد.

یکی دیگر از طرح‌های مهم برای اجرای طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و احداث صحن عقیله بنی هاشم (س) حفاری منطقه بود که به دلیل بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه این مرحله نیز به همت مهندسان کشورمان تکمیل شده و به اتمام رسید.

 

در حفاری صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) که حدود ۱۵ متر زیر زمین بود،حدود ۹ ماه به طول انجامید که با انجام این مرحله سایر مراحل ساخت صحن پیشرفت کرده و اجرایی می‌شود.

طرح احداث صحن عقیله بنی‌هاشم(س) بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم امام حسین(ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها پنج هکتار(۵۰۰۰ هزار متر‌مربع) مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این امر در حالی است که طرح توسعه حرم امام حسین(ع) در ۳۸ هکتار و برای چهار فاز تعریف شده که مرحله نخست فاز اول آن صحن عقیله بنی‌هاشم(س) نام گرفته است.

صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) قرار است به مساحتی بالغ بر ۵۲ هزار مترمربع در بخش جنوب غربی حرم امام حسین (ع) ساخته شود که به گفته مسؤولان اجرایی آن این طرح تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین