عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
پنجاه و چهارمين نشست هم‌انديشی اعضای هيئت علمی بنياد دعبل خزاعی به منظور بررسی نظام ارزش‌گذاری و طبقه‌بندی محصولات علمی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه مداحی و ستايش‌گری اهل‌بيت(ع) برگزار شد.
عقیق: در اين نشست كه 25 تيرماه برگزار شد نظام ارزش‌گذاری و طبقه‌بندی محصولات علمی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه مداحی و ستايش‌گری اهل‌بيت(ع) بررسی شد و پيشنهاد تدوين بسته‌های پرسشی مورد نياز برای طرح‌های افكارسنجی و پژوهشی، تدوين بسته‌های پرسشی برای استفتاء از مراجع و دانشمندان علوم دينی و تدوين سرفصل‌ها، موضوعات و اولويت‌های پژوهشی بنياد دعبل خزائی مورد بحث قرار گرفت.

بنا بر اين گزارش محمدرضا سنگری، رئيس هيئت علمی بنياد دعبل خزاعی، درباره تدوين بسته‌های پرسشی برای استفتاء از مراجع و علوم دينی با اشاره به تذكر مقام معظم رهبری كه فرموده‌ بودند «كاری نكنيد، وقتی مردم از محافل مذهبی و مجلس بيرون می‌روند به جای روشن‌بينی به شك و ابهام برسند.» گفت: منظور از اين مسئله، هم مسائل فقهی مربوط به ذاكری و مداحی است و هم مسائل دينی و مذهبی است.

وی افزود: ما بايد به اين مسائل بپردازيم. برخی اتفاقات در محافل و مجالس شبهه‌انگيز است و كه بايد اين مشكلات حل شود. متأسفانه در اين حوزه كاری انجام نشده است. اولين گام برای انجام اين امر حضور در محافل و مجالس و بررسی موارد است. شبهاتی كه ممكن است با عامل بيرونی و يا به دليل بد عرضه كردن محتوا در مجالس ايجاد شده باشند.

در پنجاه و چهارمين نشست هم‌انديشی اعضای هيئت علمی بنياد دعبل خزاعی، سومين نشست تخصصی شعر هيئت با موضوع «روش‌های انتخاب و عرضه شعر هيئت» نيز بررسی شد. اعضای هيئت علمی با توجه به غنا و كيفيت مطلوب مقالات ارائه شده در نشست‌های تخصصی شعر هيئت اظهار اميدواری كردند، برنامه‌ريزی برای حضور مخاطبان بيشتر لحاظ شود.

پنجاه و چهارمين نشست هم‌انديشی در بنياد دعبل خزاعی، سه‌شنبه شب 25 تيرماه با حضور اعضای هيئت علمی بنياد، آقايان: محمدرضا سنگری، غلامحسن رفيعا، مهدی آصفی، مهدی امين‌فروغی، عبدالامير فائق، محسن‌حسام مظاهری و مدير گروه فرهنگی و آموزشی بنياد دعبل خزاعی، عزت‌اله پوريان، در دفتر مركزی بنياد برگزار شد.


منبع:ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین