عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما یقین داریم این ایام تاریک خواهد گذشت، چرا که علی رغم القاء ناامیدی از جانب برخی افراد، هیچ نقطه تاریکی در آینده کشور وجود ندارد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری شامگاه امروز در همایش بصیرت افزایی و  میثاق به ولایت که به مناسبت دهه بصیرت در مدرسه فیضیه برگزار شد، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی در تمام زمینه های مختلف کارهای بزرگی صورت گرفته و در دنیا تعامل و تبادل تکنولوژی وجود دارد، اما از روزی که انقلاب اسلامی روی کار آمد از هر طرف به آن حمله شد ولی ما با وجود این مشکلات پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

وی با اشاره به موضوع حضور ایران در منطقه افزود: برخی ها با سخنانی همچون چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است، سعی در رد حضور ما در منطقه دارند، اما باید بپرسیم آمریکایی ها در منطقه چه کار می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ یک طرح چهار مرحله ای در قبال جمهوری دارد و در مرحله نحست آن تا اردیبهشت بوده که برای اتحادیه اروپا ضرب الاجل تعیین نمود تا تمام محدودیت هایی که برای ما در طول انقلاب داشتیم ابدی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری با اشاره به برنامه‌های دیگر آمریکار در قبال ایران ادامه داد: بازنویسی برجام، طرح مباحث موشکی در برجام و درنهایت پیش بینی جرائمی برای برنامه های موشکی ایران از دیگر طرح های ترامپ بود که در این بین برخی ها بسیار خوش بینانه به جریان نگاه می‌کردند، اما رهبر معظم انقلاب با تدبیر خود جلوی رخ دادن اتفاقات ناگوار را گرفتند.

وی تاکید کرد: من در سوال از رئیس جمهور به وی گفتم که شما که به قول خودتان برای تمام اتفاقات سناریو داشتیم، سناریوی شما در زمان خروج ترامپ از برجام چه بود و چرا پس از این اتفاق در مقابل تلویزیون با سخنان سطحی با این موضوع برخورد کردید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور کشورمان خروج آمریکا از برجام را خروج یک مزاحم اعلام کرد و این در حالی است که آمریکا از برجام خارج شد به این دلیل بود که بعد از بهره مندی از آثار مطلوب برجام بتواند به راحتی بر جمهوری اسلامی فشار بیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری خاطرنشان کرد:بسیاری از تعهدات اجرا شده ما از جمع کردن رآکتور آب سنگین اراک تا دیگر کارها راستی آزمایی بوده و صلابت دولت با اجرای پروتکل الحاقی و پذیرفتن بازرسی بازرسان آژانس شکسته شد.

وی خباثت آمریکا در برجام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: جاسوسان آمریکایی با لباس بازرسان آزانس وارد کشور و تاسیسات هسته ای شدند و آمریکا پس از اینکه این امتیازات را گرفت، در مرحله عمل به تعهدات از برجام خارج شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ما تمام تعهداتمان به آمریکا را اجرا کردیم و برای راه اندازی مجدد رآکتورها در حالت خوشبینانه ۱۳ سال زمان لازم داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری یادآور شد: پس از خروج آمربکا از برجام بنده یک طرح دو فوریتی تنظیم کردم که در آن راه اندازی مجدد سانتریفیوژها، لغو اجرای پروتکل الحاقی، غنی سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد و بررسی دولت راجع به خروج دولت از ام پی تی مطرح شده بود.

وی گفت: اغلب موارد یاد شده در موضع گیری رهبر معظم انقلاب تایید شد و فرمودند مذاکره با اروپا دنبال شده و در داخل بررسی ها انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اروپا را حامی آمریکا دانست و اضافه کرد: حجم مبادلات اقتصادی اروپا و آمریکا بین ۹۰۰ تا هزار میلیار دلار بوده و حجم مبادله کل اروپا با ایران حداکثر ۲۰ میلیارد دلار است و در این شرایط اروپا آمریکا را رها نمی‌کند که از ایران حمایت کند، تنها استدلال اروپا در مواجهه با آمریکا این بوده که آمریکا از ایران حدود نه هزار کیلومتر فاصله دارد، در حالی که اروپا با این فاصله کم مورد تهدید موشک های ایران قرار می‌گیرد که این حرف نیز خلاف محض است، چرا که ایران برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری ادامه داد: استدلال دیگر اروپا برای وجود برجام این بوده که تنها راه کنترل ایران در منطقه خاورمیانه قبول کردن برجام بوده و تنها از این طریق است که می‌توان ایران را کنترل کرد.

وی افزود: برجام دو طرف ۱+۵ و جمهوری اسلامی دارد و آن‌ها شش کشور هستند و اگر یک کشوری به تعهدات عمل نکند کل قرارداد باطل می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نتیجه بخش نبودن برجام عنوان کرد: هدف از برجام به تعبیر رهبر معظم انقلاب برداشته شدن تحریم ها بوده و اکنون که برجام نتیجه ای نداشته، رئیس جمهور مطرح می‌کند که برجام اهداف اقتصادی را در خود جای نداده بود و این در حالی است که در ابتدای آغاز برجام رئیس جمهور آب خوردن ما را نیز وابسته به برجام می‌دانست.

وی با بیان اینکه به هیچ هدفی در برجام نرسیدیم تصریح کرد: اروپا در شرایط کنونی در هیچ زمینه ای نمی‌تواند آمریکا را وارد برجام کند و اکنون با خریداری نفت ما قصد دادن غذا و دارو به ما را دارند که در واقع اروپا با این حرکت در حال روانه کردن ما به گوشه رینگ می‌باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سوالی که مطرح است این بوده که آیا هدف ما از امضای برجام این بود، رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که تعهدات را گام به گام اجرا کنید و در هر مرحله اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرد ما هم عمل نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری تاکید کرد: در حال حاضر عربستان با تمام ظرفیت به تولید نفت می‌پردازد، اما نتوانسته خلا را جبران کند و این هشت کشوری که اجازه خرید نفت از ایران را گرفته اند نیز ممکن است در آینده نفت خود را از کشورهای دیگر تامین کنند.

وی با اشاره به اهداف آمریکا در قبال ایران بیان کرد: آمریکا قصد داشت از ۱۳ آبان تا اردیبهشت ۹۸ تحریم را در کنار آشوب‌های خیابانی مردم به پیش ببرد و به هدف خود درباره سقوط نظام برسد، اما امروز به فضل الهی دو ماه از ۱۳ آبان می‌گذرد و وضع ما از آن روز نیز بهتر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: بودجه کشور در مرحله نخست ۴۷۰ هزار میلیارد بود که پس از تغییرات به ۴۰۷ هزار میلیارد رسید که این رقم ۵۰ میلیارد دلار با ارزش ارز نیمایی بوده و بودجه آمریکا برای ضربه زدن به ایران از این رقم نیز بسیار بیشتر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ذوالنوری مطرح کرد: دشمنان در کشورهای مختلفی چون عراق، سوریه و یمن اهدافی را دنبال می‌کردند، اما امروز دست از پا درازتر این کشورها را ترک می‌کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان سعد حریری را تهدید کردند که اسعفا بدهد، اما او پس از بازگشت به لبنان دوباره به خدمت به حزب الله ادامه داد و اینکه دشمنان به در نقشه‌هایشان شکست می‌خورند از برکت انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما اگر اهرم های تاثیر خود در منطقه را از دست بدهیم، سریعا دشمن ما را به نابودی می‌کشاند و نفس کشیدن ما به برکت شهدای مدافع حرم بوده و اگر خون آنان نبود، داعش در خاک ایران حکومت می‌کرد و امروز با تمام ضعف ها امنیت بسیار مناسبی داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ذوالنوری ادامه داد: مشکلات فعلی ما در دشمنی دشمنان و خیانت داخلی ها بود، من دوباره کشاندن رئیس جمهور به مجلس را طرح کردم که مورد مخالفت واقع شد.

وی عنوان کرد: اینکه بودجه‌های صرف تاسیس پیست دوچرخه سواری شود و در آن بسیاری از اعمال خلاف اسلام رخ دهد، کار فرهنگی رخ نمی‌دهد، پس از این کارها عده ای بیان می‌کنند که ما مردم سالاری را تقویت کرده ایم اما در واقع سازمان انتخاباتی برای خود ایجاد می‌کنند و صرفا بر سر مردم منت می‌گذارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر سیاست اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری مطرح می‌شود باید پرورش یافته و در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ذوالنوری تصریح کرد: مقام معظم رهبری با پیگیری های خود جلسات را برگزار می‌کنند و پس از ابلاغ مصوبات برای اجرا با مضای معاون اول رئیس جمهور به فرمان ایشان بی احترامی و دهن کجی می‌شود.

وی هدایت‌های مقام معظم رهبری را کارساز دانست و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام مقاطع ورودهای به موقع به مسائل را داشته اند و رفتار ایشان مصداق دستم گرفت و پا به پا برد می‌باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از نمایندگان در مجلس به وزیر خارجه بیان می‌کرد که بگو چه کسانی نمی‌گذارند کار پیش برود و این حرف کنایه ای بود به سپاه قدس، در حالی که اگر اقدامات این ارگان نبود ما امروز این مقدار از اقتدار را در کشور نداشتیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین  افزود: در سال گذشته در ابتدا نیروهای مسلح را در بودجه ندیدند و به رهبر انقلاب گفتند که بودجه آن را از صندوق توسعه ملی برداشت کنند و ایشان را در عمل انجام شده قرار دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما یقین داریم این ایام تاریک خواهد گذشت، چرا که علی رغم القاء ناامیدی از جانب برخی افراد هیچ نقطه تاریکی در آینده کشور وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در چهار سال نخست دولت خود صرفا برای برجام هدف گذاری کرده بود و برای پس از آن هیچ برنامه ای نداشت و امروز دولت در برخورد با مسائل دچار سردرگمی شده است‌.

وی اضافه کرد: برجام موشکی، برجام منطقه ای و برجام مذاکره با آمریکا طرح‌هایی است که برخی رفتارها نشان می‌دهد که با هدفمندی دنبال می‌شود تا بر رهبر انقلاب تحمیل شود و ما امیدواریم این احتمالا نادرست باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب از سال های دور در مورد رسیدگی به فقر تذکر داده‌اند و مسئولین باید گزارش دهند که چه اقداماتی در این زمینه انجام داده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری ابراز کرد: مجلس اگر می‌خواست می‌توانست جلوی این اتفاقات اقتصادی را بگیرد، اما متاسفانه هیچ دغدغه ای در این زمینه ها وجود ندارد.

وی نتیجه بررسی های دیوان محاسبات را چرخش ۶۳ درصدی دولت از قانون را دانست و گفت: کشور ایران ثروت‌های بسیار بالایی دارد و مشکل اصلی ما مشکل مدیریتی بوده و دولت حفره های بزرگی را در بودجه ایجاد و تنها از قشر مرفه حمایت کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رئیس مجلس بیان کرد که چیزی به نام سوال از رئیس جمهور و استنکاف از قانون برای رئیس جمهور بیان نشد، برای این موضوع باید بگوییم که مدارک استنکاف از قانون در دست ما وجود داشت، اما ما نمی‌توانستیم آن را به قوه قضائیه ارجاع دهیم، چرا که نه آقای آملی لاریجانی و نه روسای دو قوه دیگر موافق این امر نبودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری ادامه داد: نگرانی ما این بود که با ضعف رئیس جمهور مشکلات اقتصادی ایجاد شود و این تزلزل به ضرر مردم بود که ما به همین دلیل به نمایندگان گفتیم که نباید آن را به قوه قضائیه ارجاع دهیم.

وی اظهار داشت: در طرح شفافیت آرا برخی از اصلاح طلبان می‌گفتند که اگر همین طرح در قبل از سوال از رئیس جمهور تصویب می‌شد ما نمی‌توانستیم با آن موافقت کنیم، چرا که برایمان عواقب داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری عنوان کرد: برخی از نمایندگان از نظر تدین و پایبندی به ارزش های دینی بسیار در سطح پایین هستند، اما کار تشکیلاتی در بین آن‌ها بسیار قوی است، اما در جبهه انقلابی بعضا دینداری به تحجر می‌انجامد و کار تشکیلاتی بسیار ضعیف است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین