عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
عضو جامعه مدرسین حوزه:
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بر خلاف قانون که به دستور مجلس موسسان نوشته می شود، قانون اجرا کننده شریعت است و قانون و شریعت باید با هم تطابق داشته باشند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، امروز در همایش مشترک ایران و پاکستان که با موضوع «شریعت اسلامی و قانون گذاری» در سالن همایش ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی، در تهران برگزار شد، گفت: ایران و پاکستان از نظر اجرای شریعت، اشتراکاتی دارند و استقلال پاکستان به خاطر اجرای اسلام بود، اما بین دو کشور تفاوتهایی در اجرای قوانین هم وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آنچه همه ما را به دور هم جمع می کند، اسلام، قرآن و سنت رسول الله(ص) است.

وی بابیان این که شریعت مجموعه کاملی است که انسان را در اجرای قوانین کمک می کند، افزود: بر خلاف قانون که به دستور مجلس موسسان نوشته می شود، قانون اجرا کننده شریعت است و قانون و شریعت باید با هم تطابق داشته باشند

.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه به تبیین نظام شرعی و نظام وضعی پرداخت و گفت که چگونه شریعت می تواند لباس قانون بپوشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی فتاوای امروز تقنین شریعت را مردود می دانند، حال آن که تقنین شریعت موجب پویایی بیشتر در زندگی و اجتماع می شود.

عضو  جامعه مدرسین حوزه خطاب به میهمانان پاکستانی، خاطر نشان کرد: ما در ایران، شریعت را به قانون تبدیل کردیم و قانون اساسی ایران به دست مجتهدین ما نوشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با انتقاد از عملکرد برخی گروه های تکفیری در اجرای شریعت، گفت: ما اولی تر از همه به اجرای شریعت اسلامی هستیم و باید بر اساس نیاز روز جامعه در اجرای هرچه بیشتر شریعت اسلامی در جامعه گام برداریم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین