عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷
گزارشی از هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل «حماسه یمن»
در هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل «حماسه یمن» از کاپیتان هواپیمای حامل کمک‌ به مردم یمن تجلیل شد، وی در این مراسم از دیدار خود با رهبر انقلاب گفت و بشدت مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
عقیق: هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل «حماسه یمن» در تالار فردوسی دانشگاه تهران با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران و دبیران این همایش سعید حدادیان و مرتضی امیری اسفندقه برگزار شد.

بر اسا س این گزارش که این همایش با استقبال خوب دانشجویان، شعرا و داستان نویسان برگزار شد.

* کرمی: تمدن اسلامی وامدار مردم یمن است

حجت الاسلام والمسلمین کرمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در سخنانی اظهار داشت: این همایش از ۱۶ همایش قبل امتیازاتی دارد. خدا را شاکریم که به دفتر نهاد هنر و ادبیات دانشگاه تهران توفیق داد که چنین همایش‌هایی را برای ادبیات انقلاب، مقاومت و جنگ برگزار کند.

وی با بیان اینکه مظلومیت مردم یمن و حماسه‌ای که با وجود این مظلومیت مردم یمن آفریدند اشاره کرد و توضیح داد:‌ باید پیام این نشست به جهانیان ابلاغ شود و باید مشابه چنین گردهمایی‌هایی در سراسر دنیا برای حمایت از مردم یمن و حماسه‌آفرینی‌های آنها طی این چند سال برگزار شود.

کرمی ضمن تاکید بر به تصویر کشیدن حماسه مردم یمن با زبان هنر خاطرنشان کرد:‌ تمدن اسلامی وامدار مردم یمن است.

* حدادیان: نوزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل به «سیدحسن نصرالله» می‌پردازد

در ادامه این مراسم حاج سعید حدادیان دبیر سوختگان وصل در سخنانی با بیان اینکه سوختگان وصل کنار سفره ادبیات مقاومت و پایداری به سر می‌برد، گفت: به قول استاد امیری‌اسفندقه ادبیات دفاع مقدس ادبیات دفاع از مقدسات است و ما کنار این سفره به سر می‌بریم و مفتخریم پرچمدار ادبیات مقاومت و این آئین از ادبیات آئینی هستیم.

حدادیان ضمن ارائه گزارشی از نخستین دوره این همایش در سال ۸۰ تا سال گذشته که همایشی برای سردار حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان «سلام سردار» برپا شد گفت: در این مراسم قرار است از دو جلد  کتاب گردآوری شده داستان و شعری که در همایش سال گذشته از آثار جمع‌آوری شده به دست آمده رونمایی شود اما برای دوره هجدهم بالغ بر ۵۰۰ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۳۵۰ اثر مربوط به شعر در قالب‌های متعدد بود والبته در بخش داستان نیز ۱۵۰ داستان نیز واصل شد.

بر این اساس هیأت داوران بخش داستان سه برگزیده معرفی کرده و درخواست تجلیل از ۷ نفر را داشتند. البته در بخش شعر نیز بیش از ۲۰ نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه چند سالی است که بنده و دوستانم آرزو داشتیم که در این همایش از یک شخصیت ویژه در جهان مقاومت و اسلام تجلیل کنیم، لذا برنامه سال آینده به این چهره اختصاص دارد، گفت: سال آینده این همایش ادبی با محوریت حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله برگزار خواهد شد و فراخوان این همایش از امروز منتشر می‌شود تا نویسندگان و شاعران در این باره قلم بزنند ضمن اینکه ما سال آینده بخش بین‌المللی کنگره را با یک فعالیت جدی و عظیم خواهیم شد. بنابراین نام کنگره سال آتی «جاءنصرالله» است.

* اسفندقه: شعر پارسی همواره شعر دفاع از مقدسات است

مرتضی امیری‌اسفندقه در سخنانی ابراز داشت: من یک معلم ساده ادبیات هستم که این افتخار را داشتم ۱۸ سال در انجمن ادبی حلقه روشنا که به همت حاج سعید حدادیان برگزار می‌شود حضور داشته باشم. او تمام شور، شعر و حال و حس خود را به پای شاعران مجموعه سوختگان وصل ریخته است. آقای حدادیان بادلش پذیرایی می‌کند.

وی افزود: شعر پارسی همواره شعر دفاع از مقدسات است. شاعران عرصه ادبیات معاصر به ویژه عرصه مقاومت و دفاع مقدس هر جا هر مظلومی نیاز به یاری داشته باشد واژه‌های خود را فرستاده و هیچ پهپادی نمی‌تواند آن را تعقیب کند. افتخار شعر امروز این است که هیچ وقت در برابر مصائب خاموش نبوده است.

* ماجرای دیدار کاپیتان هواپیمای حامل کمک‌ به مردم یمن با رهبر انقلاب

کاپیتان صداقت‌نژاد مسئول پرواز رساندن مردم مظلوم یمن به این پرواز اشاره کرد و پس از ان از دیدار با مقام معظم رهبری سخن گفت و افزود: برخوردی که حضرت آقا با این مسئله داشتند برای ما خیلی غیرمنتظره بود. حتی پس از این دیدار سردار حاجی‌زاده می‌گفتند من حسودیم شد که آقا با شما اینگونه برخورد کردند هر چند منظور آقای تنها متوجه من نبود ولی ایشان نکاتی را فرمودند و در ابتدای صحبت‌شان گفتند این پرواز مورد تائید من بود اما من به ایشان عرض کردم شرمنده شما و ملت ایران هستم چرا که نتوانستم کار را تمام کنم. اگر ولی فقیه کاری را به شخص یا مجموعه‌ای می‌سپارد آن شخص اگر نتوانست آن کار را به اتمام برساند نباید در چشم رهبرش نگاه کند و بگوید نتوانستم. بنده نیز با حالت خجالت محضر ایشان رفتم و عرض کردم نباید خدمت شما می‌رسیدیم، شرمنده‌ام.

در ادامه این مراسم دفتر ادبیات و هنر دانشگاه تهران به پاس رشادت سردار صداقت‌نژاد برای کمک‌رسانی به مردم مظلوم یمن انگشتری متبرک به سنگ مزار حضرت سیدالشهدا را تقدیم این کاپیتان کرد.

در این مراسم همچنین رتبه نخست بخش داستان و شعر تجلیل شدند.

در بخش داستان سمیرا اسکندرپور، هدا حشتمیان، مرضیه نارویی، معصومه تابان، نسرین تیموریان، زهرا جوادی، صدیقه شاهسوند، سپیده شهرابی، مهرنوش گرجی، حسین محسنی‌زاده و یک دانش‌آموز ۱۵ ساله از سوی هیأت داوران تجلیل شدند.

در بخش شعر وحید احمدی، سارا سادات باختر، مبین اردستانی، امید امیدزاده، قاسم بای، دادیار حامدی، میلاد حبیبی، سمانه رحیمی، معصومه سادات شاکری، حسین شهریاری، مرضیه فرمانی، ملیحه سادات قاضی، مهرداد محرابی، نصیبا مرادی، حسین مؤدب، محمدحسین نجفی، نغمه مستشارنظامی و رضا نیکوکار تجلیل شدند.

* قاسمی: امیر قطر چند سال پیش گفت به مسئولان ایران بگو بشاراسد فقط ۴۵ روز دیگر هست موضعتان را عوض کنید

در پایان این مراسم رستم قاسمی وزیر دولت گذشته در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به مردم یمن اظهار داشت: پس از دولت دهم توفیق داشتم در خدمت سردار قاسم سلیمانی در بخش پشتیبانی از محور مقاومت باشم. به عنوان سرباز کوچکی پس از خدمت در دولت گذشته وارد این بخش شدم.

وی افزود: اقتدار منطقه‌ای و قدرت ملی ایران امروز در دنیا زبانزد همه عالم است. یادم می‌آید سال ۹۱ با امیر قطر ملاقاتی داشتم. زمانی بود که تازه عملیات داعش در سوریه آغاز شده بود. او پدر امیر فعلی قطر است. مذاکرات ما دو ساعتی به طول انجامید. او پس از بحث‌های مفصل به من گفت به مسئولیت جمهوری اسلامی ایران خصوصا رهبرتان بگویید با برنامه‌ریزی که آمریکا برخی کشورهای عربی و ترک‌ها انجام داده‌اند بشار اسد پس از ۴۵ روز آینده در سوریه نخواهد بود. و پس بهتر است موضع‌تان را تغییر دهید.

وی ادامه داد: از آن ۴۵ روزی که امیر قطر گفته بود ۱۰ها ۴۵روز گذشته است، او نیست اما بشار اسد است.

وی افزود:‌اواخر سال گذشته ملاقاتی با پسر همین امیر قطر داشتم. خاطرات با پدرش را برایش بازگو کردم. او گفت چون جمهوری اسلامی ایران می‌خواست بشار اسد هنوز هم هست این قدرت جمهوری اسلامی ایران و پرچم ایران است در حالی که همه ایران بسیج شده بودند اما در نهایت این مقاومت بود که جواب داد.

وی در پایان گفت: نهال انقلاب به دست حضرت امام خمینی کاشته شد. امروز تنومند شده و با هیچ بادی نمی‌لرزد. به شرطی که گوش به فرمان رهبری باشیم. امام فرمودند ما می‌توانیم پس حتما می‌توانیم چرا که دوران سخت را پشت سر گذاشته‌ایم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین