عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
حجت‌الاسلام رئیسی در افتتاحیه پردیس توانا:
تولیت آستان قدس رضوی در آیین افتتاحیه پردیس تربیتی توانا گفت: جامعه تربیت شده در برابر همه هجمه‌ها و آسیب‌ها مقاوم بوده و جامعه‌ای ایستا است.
عقیق: آیین آغاز بکار فعالیت‌های پردیس تربیتی توانا با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در باغ خوردین تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رئیسی طی سخنانی راه اندازی پردیس توانا را یکی از توفیقات الهی دانست و گفت: امام رضا فرمود خدا رحمت کند کسی که امر ما را اجرا کند و کسی که سیره رضوی را بشناسد رفتارش رضوی خواهد شد.

وی ادامه داد: مأموریت ما در آستان مأموریت تربیتی است؛ به معنای تربیت عالم توانای نفسانی. شریعت احکامی دارد و غایاتی دارد که تزکیه تعلیم و آموزش غایت شریعت است و جامعه ای که تربیت درست شده باشد جامعه اسلامی به معنای واقعی است.

رئیسی، تربیت درست را راهی برای مقابله با هجمه‌های دشمن دانست و گفت: جامعه ای که درست تربیت شده و هدایت شده در مقابل امواج و آسیب ها مقاومت می کند و رمز موفقیت این است که جامعه رشد یافته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تربیت درست را وظیفه مسئولان دانست و گفت: حق کودکان و نوجوان تربیت درست است و این وظیفه همه است به ویژه دستگاه های مسئول. امروز تربیت همگانی و تزکیه وظیفه همه مسئولان است و ما در آستان امام رضا یه این نتیجه رسیدیم بهترین استفاده از این فضا این است که معرفت افزایی کند و در راستای تربیت باشد.

وی ادامه داد: قریب به یک سال است که برای اماکنی نظیر اینجا مطالعه شده است که در کنار این فضای با نشاط، کار نرم افزاری انجام شود و این کار به گام های بعدی هم نیاز دارد و امید است همه فرهنگیان و جوانان و نوجوان از این مکان بهترین بهره را در راستای تربیت و معرفت افزایی داشته باشند.

رئیسی فضاهای مزین به نام امام رضا(ع) را حرم دوم دانست و گفت: این جا باید حرم دوم باشد همان دلدادگی و آرامش و معرفت افزایی و اضطراب زدایی و بهره از علم که در حرم می بریم اینجا هم باید حرمی باشد چون مزین به نام حضرت رضا است.

وی معرفت افزایی را از ملزومات تربیت دانست و گفت: آموزش درست باید به بعد معرفت افزایی و تربیت مزین باشد زیرا همه چیز در پرتو تربیت اسلامی میسر است و بسیاری از خیرات و برکات در پرتو تربیت است.

رئیسی ادامه داد: جامعه تربیت شده در برابر همه هجمه‌ها و آسیب‌ها مقاوم بوده و جامعه‌ای ایستا است. اینجا هم قرار است برنامه هایی ضروری در راستای تعلیم و تربیت اجرا شود و به مجموعه های دانش آموزی و دانشجویی این جا را ارج بنهند و از آن استفاده کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین