عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه امضا شده حج آینده نسبت به سال‌های قبل شرایط بهتری دارد، گفت: دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان زودتر از سال‌های گذشته راه اندازی می‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در نشست شورای معاونان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: با راه‌اندازی دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان، امکان پیگیری پیوسته و سریعتر امور مربوط به حج آینده در بخش‌های مختلف از قبیل اجاره مسکن، حمل و نقل، خرید اقلام مورد نیاز و تدارکات فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه هیأت حج کشورمان به ریاست آقای علیرضا رشیدیان بامداد روز یکشنبه (دوم دی ماه) از عربستان به تهران بازگشت، افزود: تفاهم نامه امضا شده حج آینده نسبت به سال‌های قبل شرایط بهتری دارد و در مجموع برخورد طرف سعودی نیز مناسب  بوده است.

وی از معاونت‌ها و مدیران حاضر در این جلسه خواست که برنامه‌ها و فعالیت‌های حج ۹۸ را در حوزه مسؤولیت خود هرچه سریعتر عملیاتی کنند.

در این جلسه آقایان جعفر شمسیان معاون توسعه مدیریت و منابع و مجید مرزانی مدیر برنامه ریزی، بررسی و ارزشیابی بعثه مقام معظم رهبری درباره بودجه سال آینده و بهمن جهانی مدیریت بهبود فرایندها و فناوری اطلاعات درخصوص ساختار و نیروی انسانی بعثه گزارش دادند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم تدوین بودجه واقعی، علمی و دقیق با درنظر گرفتن بودجه سنوات گذشته، صرفه جویی در هزینه ها و ارائه سریعتر آخرین پیشنهادات معاونت های بعثه برای عملیاتی کردن طرح تعالی حج تاکید کرد.

وی گفت: طرح تعالی حج ، طرح فاخری است و اگر به درستی اجرا شود می‌تواند به تحول در حوزه حج و زیارت منجر شود.

این جلسه با گزارش آقایان علی اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت درباره فعالیت‌های این پژوهشکده در سال ۹۷، علی جعفری مدیر تبلیغات بین الملل درخصوص برنامه‌ریزی صورت گرفته در حوزه فضای مجازی و مهدی عسکری مدیر امور اداری و پشتیبانی درباره آئین نامه انضباطی بعثه ادامه یافت و نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در هر مورد توصیه‌هایی ارائه کرد.  

در پایان این جلسه حجت السلام علی پروانه مسئول امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه از برگزاری نشست دو روزه مسئولان امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه در اواسط دی ماه در تهران خبر داد و اظهار داشت: آمادگی لازم برای اعلام روحانیون ، معین و معینه های حج ۹۸ وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نیز ابراز امیدواری کرد با پشت کار همه دست اندرکاران حج و زیارت در بعثه و پیوند قوی بین سازمان حج و زیارت و بعثه برنامه ها و امور مربوط به حج آینده از جمله ثبت نام از زائران ، اعلام کاروان ها و برگزاری جلسات آموزشی به سرعت عملیاتی شود و با موفقیت کارها به پیش برود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین