عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
عضو مجلس خبرگان رهبری در کرسی آزاداندیشی طلاب؛
حجت الاسلام و المسلمین حیدری، حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌های سالانه را یک رفراندوم بزرگ دانست و گفت: جمهوریت و همراهی مردم عامل قدرت حکومت اسلامی ایران است.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در کرسی آزاداندیشی طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، اظهار داشت: همان‌گونه که مرزبانان مرزهای جغرافیایی نیاز به آموزش نظامی دارند، در جامعه اسلامی نیز نیاز به مکانی برای تربیت مرزبانان اعتقادی جامعه وجود دارد.

وی طلاب و روحانیون را مرزبانان مرزهای اعتقادی جامعه دانست و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه در واقع در طول زمان تحصیل خود آمادگی‌های لازم برای پاسخگویی به سؤالات اعتقادی، دینی، سیاسی و اجتماعی مردم را کسب می‌کنند.

امام جمعه موقت اهواز، مشروعیت جمهوری اسلامی را برگرفته از دو بعد دانست و افزود: «جمهوریت» و «اسلامیت» دو بعد مشروعیت جمهوری اسلامی است.

*در کجای دنیا مرسوم است که هر چند سال یک‌بار نوع حکومت به رفراندوم گذاشته شود!؟

وی ادامه داد و گفت: حال این سؤال پیش می‌آید که «آیا نسل‌های جدیدی که بعد از سال 58 به دنیا آمده‌اند، مجدد لازم است که نوع نظام ایران را با رفراندوم تعیین کنند! درحالی‌که در قانون اساسی این مورد پیش‌بینی نشده است!»؛ در پاسخ به این افراد باید گفت «در هیچ جای دنیا و در هیچ کشوری این حالت وجود ندارد».

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، افزود: در کجای دنیا سراغ دارید هر چند سال یک‌بار، رفراندوم انتخاب نوع حکومت انجام شود؟ معمولاً حکومت‌ها تا زمانی ادامه می‌یابد که مردم قصد تغییر آن را پیدا کنند.

*حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌های سالانه نوعی رفراندوم و همه‌پرسی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌های سالانه را نوعی رفراندوم و همه‌پرسی اعلام کرد و گفت: درست است که رفراندوم در کشور صورت نمی‌گیرد اما حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌ها که حداقل دوبار در سال صورت می‌گیرد مهر تأییدی بر مشروعیت و ادامه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت اهواز، برگزاری انتخابات آزاد و قانونی را یکی دیگر از عوامل مشروعیت نظام تلقی کرد و اظهارداشت: هر دوسال یک‌بار نیز دو نوع انتخابات هم‌زمان در کشور وجود دارد که قطعاً اگر مردم خواهان چنین نظامی نبودند، آن‌گونه پرشور و حداکثری پای صندوق‌های رأی شرکت نمی‌کردند؛ به همین دلیل حضور مردم نشانگر مقبولیت نظام میان آحاد ملت است.

*جمهوریت و همراهی مردم عامل قدرت حکومت اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با بیان اینکه مشروعیت دینی نظام اصل و مشروعیت جمهوری فرع است، گفت: بر اساس تعالیم اسلام حکومتی که مبتنی بر اسلام و خدا نباشد حکومت طاغوتی است.

وی با بیان اینکه قدرت اجرای نظام مبتنی بر مشروعیت الهی راه‌های مختلفی دارد و بهترین نوع آن راه جمهوری یا مردمی است، افزود: مردم با حضور، اراده و خواسته خود قدرت را به‌نظام اسلامی می‌دهند و این‌گونه پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار با خواست و قدرت مردم حکومت اسلامی تشکیل دادند.

امام جمعه موقت اهواز، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را بهترین مثال تشکیل حکومت اسلامی با همراهی مردم، اعلام کرد و بیان داشت: فقها در عصر غیبت غالباً همراهی مردم را نداشتند و به همین دلیل نمی‌توانستند حکومت اسلامی تشکیل دهند مگر در موارد جزئی که حکومت اسلامی تشکیل شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: نظام دینی مشروعیت خود را از خداوند متعال و قدرت عملی یا همان مقبولیت خود را از مردم می‌گیرد و تا زمانی که جامعه مسلمان و بر ولایت اهل‌بیت(ع) پایبند هستند، موجب قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در پایان با تأکید بر اینکه ملت مسلمان ایران همواره با نظام اسلامی همراه خواهند بود، اظهارکرد: کسی که تکرار رفراندوم را مطرح می‌کند، متوجه ملزومات این حرف خود نیست! معنای حرفش این است که مردم از اسلام برگشته و از ولایت اهل‌بیت(ع) دست داشته‌اند! حال‌آنکه این لایق حرف‌ها مردم مسلمان ایران نیست.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین