عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
مادر ژاپنی یک شهید ایرانی:
مادر ژاپنی شهید محمد بابایی در مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد گفت: در حالی که تبلیغات دروغین آمریکایی ها بعد از جنایت و بمباران هیروشیما در مدارس این شهرباعث دوست پنداری دانش آموزان ژاپنی نسبت به آمریکایی ها شده بود ولی دانش آموزان سردشت بعد از بمباران شیمیایی، آمریکا را دشمن خود می دانستند.
عقیق:کُنیکو یامامورا یک زن مسلمان شده ژاپنی است که در سال 1339 یکسال بعد از مسلمان شدن و ازدواجش با یک تاجر خوشنام یزدی ساکن ژاپن، به اتفاق وی(اسدالله بابایی) به ایران می آید و در تهران ساکن می شود.

وی در مدت قریب به 60 سال حضور خود در ایران، مبارزه علیه رژیم پهلوی، امدادگری در پشت جبهه های جنگ، مادر شهید، معلم، مترجم زبان ژاپنی و یک مبلغ دین اسلام در سفرهای خود به ژاپن و کارمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه اش دارد.

خانم یامامورا عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد با ابراز خرسندی از سفر به یزد اظهار کرد: ژاپن دارای یک چهارم وسعت ایران و جنگ های اول و دوم را دیده است و بعد از جنگ از صفر شروع کرد در حالی که ایران سرشار از منابع طبیعی است و چون سال ها مورد استعمارکشورهای بیگانه قرار داشت و منابع طبیعی آن غارت می شد هنوز نتوانسته در زمینه اقتصاد به جایگاه واقعی خود در جهان دست یابد.

وی افزود: در حالی که همه تصور می کنند ژاپن یک کشور پیشرفته است، اما ژاپن استقلال سیاسی و اقتصادی ندارد ولی چیزی که در ژاپن مهم است وجود نظم و رعایت کردن مقررات است که اگر ایرانیان به نظم بیش از پیش اهمیت بدهند با این همه منابع طبیعی و سرمایه های انسانی با استعداد و استقلال سیاسی به پیشرفت های بالاتری دست می یابند.

این بانوی ژاپنی ادامه داد: در سفر به ژاپن از یک دبستانی در هیروشیما بعد از انفجار بمب اتمی بازدید کردم که با نگاه به نقاشی های کودکان ژاپنی به روشنی دریافتم که چگونه تبلیغات دروغین آمریکایی ها در مدارس ژاپن توانسته آمریکایی ها را به عنوان یک دوست معرفی کند.

یامامورا تصریح کرد: آمریکا بعد از آن همه جنایت در ژاپن با دادن عروسک و شکولات به کودکان ژاپنی به دنبال فرهنگ سازی در نسل جدید بود تا خودش را در ژاپن خوب جلوه دهد ولی وقتی بعد از بمباران شیمیایی سردشت در یکی از مدارس این شهر حضور یافتم دانش آموزان سردشتی در نقاشی هایی که به دیوار این مدرسه زده بودند، آمریکا را دشمن خود می دانستند که بر سرآنان بمب می ریزد.

وی ابراز تأسف کرد: خیلی از ژاپنی ها اصلا انقلاب اسلامی را نمی فهمند و یا مسائل فلسطین و سوریه هنوز در رسانه های ژاپن پخش نمی شود.

این بانوی ژاپنی که بعد از مسلمان شدنش با وجود سکونت در ایران هنوز نام کوچک و نام خانوادگی اصیل ژاپنی خود را حفظ کرده است، با ابراز خرسندی از دشمن شناسی دانش آموزان ایرانی نسبت به دانش آموزان ژاپنی بیان کرد: فرهنگ سازی به عنوان یک سلاح خیلی مهم است که برخی از آن غافلند و اهمیت نمی دهند در حالی که قران کریم به آن تأکید می کند.

یامامورا با شاره به سخن برخی مسئولان که راحتی امروز را به برکت خون شهدا می دانند، ابراز کرد: باید بگوییم برای چه شهدا به دفاع برخاستند و چه کردند که ما راحتیم؟

وی از فضای مجازی به عنوان یک ابزار فرهنگ ساز یاد کرد و گفت: ضرر فضای مجازی خیلی بیشتر از منقعت آن است، چون ایادی استعمار فرهنگی خیلی فعالند و می خواهند هویت ایرانی و اسلام را از بین ببرند .

این بانوی مسلمان ژاپنی توصیه کرد: ما باید هویت و فرهنگ اسلامی و ایرانی را حفظ کنیم و تنها به حضور در میادین ورزشی و بالابردن پرچم ایران و بوسیدن پرچم اکتفا نکنیم، بلکه به افق های بالاتر بیندیشیم.

یامامورا توصیه کرد: نگذاریم فرهنگ اصیل ایرانی و دین ما دستخوش استعمار بیگانگان شود که اگر جلوی استعمار و فرهنگ غربی  نایستیم همه هویت و فرهنگ خود را از دست می دهیم.

وی افزود: آموزش و پروش ژاپن الان به درس اخلاق خیلی اهمیت می دهد و تازه فهمیده اند که درس اخلاق خیلی مهم است و شخصیت انسان را درست می کند و به دنبال احیای سنت های اصیل خود هستند.

این بانوی مسلمان ژاپنی تأکید کرد: ما به عنوان یک ایرانی مسلمان نباید دین خود را فراموش کنیم بلکه در حفظ آن بکوشیم و دوران دبستان برای فرهنگ سازی و انتقال ارزش ها خیلی مهم است.

یامامورا به کشف حجاب رضا خانی اشاره کرد و افزود: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیمه استعماری شده بود و چادر را از زن ایرانی گرفته بودند  و به اعتقاد من هنوز دفاع مقدس تمام نشده است و ما باید با سلاح اعتقاد و اعتماد و با اراده قوی کار کنیم.

برپایه این گزارش، خانم یامامورا دارای سه فرزند (یک دختر و دو پسر) است که فرزند سوم وی به نام محمد بابایی در عملیات والفجر یک به درجه رفیع شهادت نائل امد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین