عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع علمای ایالت بلخ گفت: امروز باید روش پیامبر(ص) در برخورد با مسلمانان و حتی غیر مسلمانان را الگوی خود قرار دهیم.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع علمای ایالت بلخ در مدرسه سلطانیه شهر مزار، گفت: اسلام هرگز دین اسلحه و خشونت نیست بلکه دین رحمت و محبت است و امروز وظیفه علمای اسلام در روشنگری افکار عمومی بیشتر از علمای گذشته است.

وی به مهم‌ترین مشکلات جهان اسلام در اثر تفرقه و اختلاف و قرائت‌های نادرست از آموزه‌های رحمانی دین اسلام اشاره کرد و افزود: دشمن می‌خواهد دینی را که برای رحمت و پویایی انسان و هدایت بشریت و جامعه آمده دین  خشنونت و ترور معرفی کند و برخی جریان‌های افراطی و تکفیری با قرائت‌های نادرست و فهم ناصحیح از معارف و آموزه‌های دینی اسباب دست دشمن شده و به این مسأله دامن می‌زنند که این از بزرگ‌ترین مشکلات و آسیب‌هاست.

حجت‌الاسلام مختاری تأکید کرد: باید با راه و روش علمی و آکادمیک به مبارزه با این جریانات افراطی و تکفیری رفت. با وجود اینکه دشمنان می‌خواهند با ترفندهای مختلف چهره منفی علیه اسلام معرفی کنند، اما گرایش به اسلام کاملاً در حال رشد است، چراکه دین اسلام دین رحمت و محبت است.

وی  خطاب به علمای مسلمان افغانستان گفت: افعانستان سرزمین ادب و فرهنگ است. دین، فرهنگ و سرزمین افغانستان خشونت و تروریسم را بر نمی‌تابد، اینها را دشمن به افغانستان و سرزمین‌های اسلامی آورده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: لازم است امروز روش پیامبر اکرم (ص) در برخورد با مسلمانان و حتی غیر مسلمانان را الگوی خود قرار دهیم.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین