عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی؛
مراسم تجلیل از اعضای کاروان قرآنی نور امروز با حضور برخی مسئولان برگزار شد.
عقیق:دومین همایش تجلیل از کاروان قرآنی نور موسم اربعین امروز(شنبه) با حضور حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌ها و مسئول کار گروه فعالیت‌های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و جمعی از قاریان و گروه تواشیح عضو کاروان نور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میریان در دومین همایش تجلیل از کاروان قرآنی نور اربعین گفت: سال گذشته چند ماه قبل از اربعین مرکز آستان قدس را تشکیل دادیم و با حسن محمدی و دیگر دوستان جلساتی داشتیم تا کاروان نور اربعین در سال ۹۶ با حمایت آستان قدس رضوی کرسی‌های تلاوت رضوی را در پیاده روی اربعین برگزار کند.

وی افزود: تفاهم کردیم که پرچم امام رضا (ع) در تمام مراسم ها باشد و زائرانی که مدت‌ها به زیارت امام رضا (ع) نیامده اند در سفر اربعین یاد و خاطره حرم برای آنها تداعی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میریان ادامه داد: وعده دادیم پس از مراسم اربعین از دوستان دعوت کنیم تا با خانواده به مشهد مقدس برای زیارت بروند اما متاسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

میریان رئیس مرکز امور قرآنی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت:امروز ما غبار متبرک حرم امام رضا (ع) که یک هدیه بی نظیر و ارزشمند است را به قاریان تقدیم خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی:اربعین موجب نشاط معنوی است

حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: بحث قرآن و اربعین از همان روز‌های ابتدایی تشکیل ستاد اربعین مطرح شد.

وی با بیان اینکه در این مسیر میلیون‌ها نفر شیفته حضرت سید الشهدا(ع)حضور پیدا می‌کنند که باعث ایجاد یک نشاط معنوی می شود،گفت: در این مسیر قرآن یک نقش اساسی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی گفت: اساس نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) با محور قرآن عجین است و الحمدالله در این سال‌ها اهتمام خوبی در این زمینه داشته ایم.

وی بیان کرد:قاریان خاطرات و ره توشه‌های خوبی از این سفر خواهند داشت و این کار کاملا دلی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی گفت:هیج بخش نامه و دستورالعملی در کار نبود و فقط به دعوت حضرت سیدالشهدا(ع) به این کار مشغول هستیم.

محمدی: اربعین بزرگترین بزرگترین رژه الهی سیاسی بشری است

محمدی مسئول کار گروه فعالیت‌های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین گفت:از تمام قاریان تشکر می‌کنم که آوای قرآن را در موسم اربعین طنین انداز کردند. مراسم اربعین بزرگترین اجتماع بشری است که بنده اسم آن را بزرگترین رژه الهی سیاسی بشری گذاشته ام؛اجتماعی که حتما یک تمرین قطعی و یک مقدمه‌ای برای تمدن جهانی خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از مولفه‌های خوب کاروان نور همکاری و انسجام بین کشور ایران و عراق بود که امیدوارم در سال‌های آینده هم این اتفاق رخ دهد.

محمدی بیان کرد: خیّر بزرگواری گفت اگر زمینی را در اختیار او بگذاریم با هزینه شخصی آن را برای کاروان قرآنی نور در مسیر پیاده روی اربعین  می سازد که امیدواریم این اتفاق رخ دهد و یک قرار گاه قرآنی را در سال آینده داشته باشیم.

وی در خصوص آمار جلسات و محفل‌های کاروان نور بیان کرد:حدود ۱۳۰۰ محفل و مراسم را در پیاده روی اربعین در دو سال اخیر داشته ایم که امیدوارم در سال‌های آینده تعداد محافل بیشتر شود.

گفتنی است؛در پایان مراسم از کاروان قرآنی نور موسم اربعین در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تقدیر شد.


منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین