عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
قاری اعزامی به کشور تونس گفت:، انتخاب قرعه در این دوره از مسابقات عادلانه نیست، برخی یک صفحه و برخی کمتر از یک صفحه تلاوت می کنند.
عقیق: مسابقات بین‌المللی قرآن به میزبانی کشور تونس با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن از روز شنبه 17 آذرماه آغاز شد و محمدحسن موحدی به عنوان نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق راهی این رقابت‌ها شد.

سال گذشته سیدمحمد کرمانی موفق به کسب رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تونس شد. پیش از آن هم امین پویا، شهید حسن دانش و مهدی شایق مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن تونس را کسب کرده بودند، همچنین محمود نوروزی عنوان سوم این رقابتها را در کارنامه خود دارد.

محمد حسن موحدی درباره شرایطش در این مسابقات،گفت: تلاوت مورد توجهی در این دوره از مسابقات داشتم. حتی پس از اتمام قرائتم از من خواسته شد تا در جمع متسابقین و داوران، اجرای ابتهال هم داشته باشم که ابتهال نیز مورد توجه حاضران قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که سطح مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ عنوان کرد: حقیقتش این است که هر کدام از نمایندگان ایران که در این مسابقات شرکت می‌کنند. خوب  می‌درخشند. من نیز با کمک خداوند متعال و استعانت از حضرت زهرا(س) تلاوت خوبی داشتم اما واقعا در مورد تصمیم هیئت داوران نمی‌توانم نظری داشته باشم.

وی از تصمیم هیات داوران ابراز نگرانی کرد و گفت: تلاوت هایی که تاکنون از متسابقین شنیده‌ام به واقع از انسجام لازم برخوردار نبودند؛ نه فقط در صوت و لحن حتی در تجوید نیز اشکالات زیادی داشتند. در مقوله مقامات نیز هیچ کس به طور کامل نتوانست مقامات را اجرا کند اما به لطف خداوند من همه مقام ها را از قرار تا جواب‌الجواب به طور کامل خواندم اما حقیقتا از نظر داور ترکیه که مسبوق به سابقه است، نگرانم.

وی ادامه داد: قاری اندونزیایی، 4 مقام را در یک صفحه خواند و مقامات را فقط در قرار و جواب اجرا کرد.

قاری بین المللی کشورمان گفت: بی عدالتی در انتخاب قرعه برای قاریان در این دوره از مسابقات وجود دارد. مثلا برخی قاریان یک صفحه می خوانند و برخی کمتر از یک صفحه تلاوت می کنند. من و نماینده کشور کویت یک صفحه کامل خواندیم.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین