عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
دبیر اجرایی جایزه جهانی کتاب برگزیده نهج‌البلاغه از ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: آیین اختتامیه این برنامه ۸ اسفند در تالار وحدت برگزار می‌شود.
عقیق:نخستین نشست جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله دین‌پرور رئیس بنیاد نهج‌البلاغه و قاسم درزی دبیر اجرایی این دوره در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

قاسم درزی دبیر اجرایی این جشنواره در این مراسم با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: تاکنون حدود 200 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که البته این تا قبل از مذاکره با نهادها و مراکز بین‌المللی است که پیش‌بینی می‌شود در نهایت تعداد آثار ارسالی به بیش از هزار اثر برسد.

دبیر اجرایی جایزه جهانی کتاب برگزیده نهج‌البلاغه افزود: این طرح ابتدا از سوی پژوهشکده نهج‌البلاغه و حمایت‌های احمد پاکتچی ریاست این پژوهشکده آغاز شد و با همکاری بنیاد نهج‌البلاغه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی به کار خود ادامه داد.

وی درباره ضرورت بزگراری این جشنواره گفت: نهج‌البلاغه کتابی است که بیشترین کتاب‌ها و مقالات درباره آن نوشته شده است. جامعیت موضوعی و وحدت‌آفرینی نهج‌البلاغه موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت، این کتابی است که شیعه و اهل سنت بر آن شرح‌های مختلفی نوشته‌اند.

درزی اضافه کرد: برای برگزاری این جشنواره شورایی علمی با حضور 11 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه که دارای کتاب‌هایی در حوزه نهج‌البلاغه هستند، تشکیل شد. در این جشنواره آثاری که در بین سال‌های 92 تا 97 فقط به صورت کتاب منتشر شده است، پذیرفته می‌شوند.

وی یادآور شد: در بخش بین‌الملل این جشنواره، 127 مرکز تحقیقاتی از 23 کشور جهان شناسایی شدند که همگی این مراکز در حوزه نهج‌البلاغه مشغول به کار هستند. همچنین 300 اثر خارجی درباره نهج‌البلاغه و 100 فرد شاخص و فعال در حوزه نهج البلاغه شناسایی شدند.

دبیر اجرایی جایزه جهانی کتاب برگزیده نهج‌البلاغه درباره زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره گفت: آیین اختتامیه این برنامه چهارشنبه 8 اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره نیز پایان آذرماه است و احتمال تمدید مجدد آن وجود دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین