عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
آیت‌الله اراکی:
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی حل مشکلات جهان اسلام را با بازگشت به هویت اسلامی ممکن دانست و گفت: وحدت، عزت، قدرت سه محور جامعه اسلامی است و این امر زمینه پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.
عقیق:آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز سه‌شنبه ۲۰ آذر‌ماه در اختتامیه کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) با اشاره به آیه قرآنی «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» گفت: این مهم نتیجه معیت مؤمنان با یکدیگر است، این معیت ولایی و ایمانی در داخل جامعه اسلامی ایجاد و بیزاری از دشمنان اسلام را موجب می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد به ولایت دشمنان خدا، مسلمانان را از دایره اسلام خارج می‌کند، افزود: امروز چه کسی به دشمنی آمریکا و صهیونیست‌ها با مسلمانان شک دارد. کسی که ولایت دشمنان خدا را بپذیرد، از هویت ایمانی مؤمنان خارج می‌شود.

آیت‌الله اراکی درباره ۳ محور جامعه اسلامی بیان داشت: وحدت، عزت، قدرت سه محور جامعه اسلامی است و این امر زمینه پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: امروز جامعه اسلامی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که حل آن ممکن نیست مگر اینکه به هویت اسلامی بازگردیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: امروز در عربستان حاکمانی وجود دارند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌سوی دنیا بر سرشان می‌کوبد و پول‌های آنها را می‌برد و به‌ تعبیر خود شیرشان را می‌دوشد.

وی با تأکید بر اینکه ایمان رکن و هویت جامعه اسلامی است، افزود: جامعه‌ای که بخواهد مؤمن باشد باید به اصول و خط مشی‌خود ایمان داشته باشد. ایمان اساس شکل‌گیری هویت اسلامی است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین