عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
برداشت های اخلاقی:
امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه بنده بسيار استغفار كند (و از خداوند آمرزش خواهد) نامه عملش در حالى كه مى درخشد (به سوى خدا) بالا رود.
عقیق:کتاب «واژه هاي اخلاقي از اصول كافي» اثری از مرحوم آيت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده و «حوزه نیوز» منتخبی از این نکات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

 

* استغفار

 

1. امام صادق (علیه السلام) فرمود: بنده مؤمن چون گناه كند، خداوند او را هفت ساعت مهلت دهد، پس اگر از خدا آمرزش خواست، چيزى بر او نوشته نشود و اگر اين ساعت ها گذشت و آمرزش نخواست يك گناه بر او نوشته شود، و همانا مؤمن پس از بيست سال به ياد گناهش افتد و از خدا آمرزش خواهد و خدا گناهش را بيامرزد، و كافر همان ساعت آن را فراموش ‍ كند.

 

2. از معصوم روايت شده كه: براى هر چيزى دارويى است و داروى گناهان، طلب آمرزش و استغفار است.

 

3. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: بهترين دعا، استغفار (و آمرزش ‍ خواهى است).

 

4. امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه بنده بسيار استغفار كند (و از خداوند آمرزش خواهد) نامه عملش در حالى كه مى درخشد (به سوى خدا) بالا رود.

 

5. امام رضا (علیه السلام) فرمود: مثل استغفار (و ريزش گناهان به سبب آن ) چون برگى است بر درختى كه (در فصل پاييز) بجنبد و آن برگ بريزد و كسى كه از گناهى استغفار كند و باز آن را انجام دهد، مانند كسى است كه پروردگار خود را مسخره كند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین