عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
حجت الاسلام قمی:
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به شکست وهابیت در جنگ میان شیعه و سنی گفت: گفتمان مقاومت در یمن، لبنان، عراق و سوریه سربلند و پیروز است.
عقیق:حجت الاسلام محسن قمی در نشست دو روزه شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) خطاب به علما و فقهای حاضر در این نشست گفت: شما در این کشور مهمان نیستید و صاحب خانه هستید. این اجلاس درصدد است شورای مرکزی کنفرانس اهل بیت(ع) را تشکیل دهد و از مرحله حرف و سخن عبور کند و به اقدام مشترک برسد.

 

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: این جمع مجموعه ای از علما و دانشمندان در سطح جهان اسلام است که دارای جایگاه بین المللی هستند و اقدامات آنها در خط مقاومت در منطقه وجود دارد.

 

حجت الاسلام قمی ادامه داد: این اجلاس در شرایطی برگزار می شود که ما در منطقه در برابر سه گفتمان قرار داریم که در مقابل آنها برای جهان اسلام رسالتی وجود دارد. این گفتمان،‌ گفتمان نظام سلطه، گفتمان وهابیت و گفتمان مقاومت است. در گفتمان نظام سلطه همگی می دانیم که این گفتمان رو به افول است و حتی در کشورهای غربی جنبش وال استریت افول این گفتمان را نوید می دهد. این گفتمان حتی در دانشگاه های لیبرال و مراکز پژوهشی آنها نیز پشتیبانی ندارد و حیات آن رو به افول است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان اظهار کرد: گفتمان نظام سلطه در داخل خود و کشورهای غرب آسیا با شکست مواجه شده است، آنها در عراق و افغانستان حضور یافتند و نتیجه ای جز شکست نداشتند. در عراق دو هزار و 700 دلار هزینه کردند و پنج هزار آمریکایی کشته شد اما نتوانستند سیاست های خود را اعمال کنند، امروز عراق در خدمت آمریکا نیست.

 

وی ادامه داد: در افغانستان نیز آمریکا دو هزار میلیارد دلار هزینه کرد اما اجماع جهانی مبنی بر شکست آمریکا در افغانستان است. آمریکا نتوانست در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر توفیقی کسب کند. گفتمان وهابیت نیز در این میان رو به شکست است و در عربستان نیز در نظرسنجی 19 درصد مردم با افکار حاکمیت آن موافقت کردند و 81 درصد از مردم به دلایل اقتصادی و امنیتی مخالفت خود را با وهابیت اعلام کردند.

 

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: نظام وهابی در یمن یک نظام کودک‌کش و کوسه‌وار را ارایه کرد و تشنه خون مسلمانان است اما به اهداف خود نرسید. ما به زودی شاهد پیروزی مردم یمن در برابر وهابیت هستیم.

 

وی گفت: وهابیت جایگاهی در میان مسلمانان ندارد و نتوانسته است با جنگ شیعه و سنی و توطئه های خود در این رابطه به اهداف خود دست پیدا کند و امروز با هدایت های رهبر انقلاب آنها با شکست جنگ های نیابتی مواجه هستند و گفتمان مقاومت در یمن و  لبنان سرافراز شد. در سوریه و عراق نیز گفتمان مقاومت سرافراز پیش می رود و امیدواریم به زودی اثرات این اجلاس در ادامه راه جبهه مقاومت موثر باشد.

 

وی اظهار کرد: امروز بار دیگر بیداری اسلامی در منطقه رخ می دهد و مدیران جهان اسلام باید این مسیر را بدون حاشیه پیش ببرند و به شدت از حاشیه سازی پرهیز کنند. گفتمان حیات بخش اسلام بر سه محور وحدت، عدالت و معنویت تاکید دارد و معنویت توشه مکتب اهل بیت است و همواره سرزنده و سربلند است.

 

وی گفت: تمامی مذاهب طریق و شریعت راه مکتب اهل بیت و قرآن هستند و باید روح عرفانی مکتب اهل بیت را به جهانی که تشنه معنویت است به خوبی نشان دهیم. امروز دشمنان ناتو تشکیل داده اند تا بتوانند در جهان اسلام نقشه های خود را پیاده کنند. ما برای پیروزی باید دست به دست هم بدهیم و متحد این مسیر را ادامه دهیم.


منبع:شبستان

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین