عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۸
عقیق: از اميرالمؤمنين نقل شده كه هر كس قصد ازدواج داشته باشد دو ركعت نماز گذارد و در هر ركعت پس از حمد سوره ياسين بخواند پس از اتمام نماز حمد و ثناى پروردگار گذارد.
به علاوه، اين دعا را نيز زياد بخوانيد در قنوت نماز و بعد از هر نماز، در سجده و يا هر وقت ديگر:
 
اللهم اَغنِني بِحلالِك عَن حَرامِك و بِطاعَتِك عَن مَعصيتِك؛ خدايا مرا بي نياز كن با حلالت از حرامت و با فرمانبرداري‌ات از نافرمانيت». برخي از بزرگان توصيه کرده اند اين دعا ۱۱۴ مرتبه در يک مکان مقدس مانند مسجد يا زيارتگاه خوانده شود.
 
خواندن اين دعاي قرآني نيز مفيد است: «رَبِ ِانّي لِما اَنزَلتَ اِليَّ مِن خَيرٍ فَقير» ؛ خدايا! بي ترديد من به خيري كه تو بر من فرو مي فرستي نيازمند و محتاجم». (قصص، آيه ۲۴). قرآن مجيد مي فرمايد كه وقتي موسي گرسنه و تنها و بي سرپناه اين دعا را خواند به لطف خداي تعالي حضرت شعيب دختر خود را به سوي او فرستاد و او را به دامادي برگزيد.
 
انشاءالله دعاهاي قرآني براي همه ما مفيد بوده و ظرفيت استفاده از آنها را داشته باشيم. همچنين دعاي معراج و نادعلي براي گشايش همه گرفتاري ها از جمله مشكل شما مفيد است. 
 
ضمنا براي گشوده شدن گره و مشكل تان چه خوب است ارتباط معنوي تان را با خداوند متعال گسترش دهيد و به كمك راهكارهاي مجرب زير زمينه را براي رهايي از مشكل فراهم كنيد.
 
۱. در هر شبانه روز، يك بار زيارت عاشورا و دعاى توسل با توجه كامل به نيت اين حاجت قرائت شود. 
۲. در شب جمعه غسل كنيد (غسل مستحبى) و بعد از نيمه شب، نماز امام زمان (عج) را بخوانيد (كيفيت آن در مفاتيح الجنان در ضمن اعمال شب جمعه آمده است).
۳. سه روز چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه را روزه بگيريد و روز جمعه نماز جعفر طيار به جاى آوريد (كيفيت آن در مفاتيح الجنان در ضمن اعمال روز جمعه آمده است). اين عمل كه مورد توجه بزرگان دين بوده، در استجابت دعا بسيار مؤثر است.
۴. سوره های ناس و فلق را زياد بخوانيد. 
۵. خوش اخلاق و خوش برخورد باشيد.
 
مطمئن باشيد اگر به خداوند متعال توكل كنيد و تمام امور زندگى خود را به او واگذار كنيد، خداوند به بهترين وجه و شكل به آن رسيدگى خواهد كرد.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
1
9
چقدرزشته بگی باخداهستم وغصه بخوری.اونقدرعظمت داره که وقت فکربه چیز دیگه نیست.فدای کبریایت.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین