عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
آیت الله نوری همدانی :
اداره جات خانه ملت است و باید به مردم وقت داد و مشکل آنان را حل کرد؛ نه اینکه بگویند فلان مسئول در جلسه است و از ورود مردم جلوگیری کنند؛ مسئولان جلسات خود را در خارج از وقت اداری برگزار کنند.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به یکی از خطبه های امام علی علیه السلام اشاره کردند و گفتند: حضرت در این خطبه فرمودند: «وَ أَعْظَمُ مَا افْتَرَضَ - سُبْحَانَهُ - مِنْ تِلکَ الْحُقُوقِ حَقُّ الْوَالِی عَلَی الرَّعِیةِ، وَحَقُّ الرَّعِیةِ عَلَی الْوَالِی، فَرِیضَةٌ فَرَضَهَا اللَّهُ - سُبْحَانَهُ - لِکُلٍّ عَلَی کُلٍّ، فَجَعَلَهَا نِظَاماً لِأُلْفَتِهِمْ، وَعِزّاً لِدِینِهِمْ. فَلَیسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلاَةِ، وَلَا تَصْلُحُ الْوُلاَةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِیةِ/ و در میان حقوق الهی بزرگ ترین حق، حق رهبر بر مردم، و حق مردم بر رهبر است، حق واجبی که خدای سبحان، بر هر دو گروه لازم شمرد، و آن را عامل پایداری پیوند ملّت و رهبر، و عزّت دین قرار داد؛ پس رعیت اصلاح نمی‏شود جز آن که زمامداران اصلاح گردند، و زمامداران اصلاح نمی‏شوند جز با درستکاری رعیت».

ایشان ابراز داشتند: حق بزرگی میان مسئولین و مردم وجود دارد و باید ارتباط میان همدیگر وجود داشته باشد؛ بی اعتنایی به مردم بر خلاف معارف اسلامی است.

این مرجع تقلید به داستان صفوان جمال و علی بن یقطین در زمان امام موسی کاظم علیه السلام اشاره کردند و گفتند: مسئولین باید از این داستان درس بگیرند و بر مردم سخت نگیرند؛ نشستن بر پشت میز و فاصله قراردادن میان خود و مردم، درست نیست.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: اداره جات خانه ملت است و باید به مردم وقت داد و مشکل آنان را حل کرد؛ نه اینکه بگویند فلان مسئول در جلسه است و از ورود مردم جلوگیری کنند؛ مسئولان جلسات خود را در خارج از وقت اداری برگزار کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کردند: مسئولان باید در بین مردم باشند و امام راحل فرمودند: اگر مسئولین در میان مردم نباشد آن روز، روز سقوط است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین