عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
حجت‌الاسلام ثقفی در نشست «۳ گام تا تمدن نوین اسلامی»:
مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: جهاد پیشبرد، همان فتح خرمشهر و آزادسازی کشور از تسلط فکر غربی در فرهنگ، سیاست و اقتصاد است. خرمشهر اشغالی همان شیوه‌های اداره کشور است که پس از انقلاب از اشغال فکر غربی خارج نشد.
عقیق:به مناسبت هجدهمین سالگرد بیانات رهبر انقلاب درباره فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۲ آذرماه سال ۱۳۷۹،  نشست نقشه راه انقلاب اسلامی با عنوان «۳ گام تا تمدن نوین اسلامی» با سخنرانی حجت‌الاسلام علی ثقفی مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور مبلغان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ثقفی با اشاره به متن سخنرانی رهبر انقلاب در جمع کارگزاران نظام در ۱۲ آذرماه سال ۷۹ با بیان اینکه امروز برخی درباره اصل اهداف انقلاب اسلامی مردد شده‌اند، ابراز داشت: البته برخی اعتراضات نیز از روی هدف‌گیری یا غفلت به سمت رهبری سوق داده می‌شود. این در حالی است که معظم‌له انقلاب همیشه به دنبال ترسیم میدان نبرد و آرایش گروه‌ها و جبهه‌ها هستند و نقش مهم و تاریخی ما را نیز همیشه به ما گوشزد می‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبری در این دیدار روی سخنانشان مطالبه از خواص و نخبگان است،‌ افزود: در این میان باید بینیم که مشکل از کجا است. اینکه خواص ما چه عملکردی داشتند که رهبری سال گذشته فرمودند هنوز در مرحله دولت اسلامی مانده‌ایم.

چرا تاکنون دولت اسلامی محقق نشده است

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی بسته‌بندی است که هنوز باز نشده است،‌ درباره اینکه چرا تا کنون دولت اسلامی محقق نشده است، تصریح کرد: واقعیت این است که در کنار غفلت‌ها، کندی‌ها، تنبلی‌ها، دنیاطلبی‌ها، ریزش‌ها، سایش‌ها و فرسایش‌های خواص جبهه حق در کشور، دشمن دولت اسلامی و دشمن دولت عدالت‌محور یعنی نظام سلطه جهانی نیز پس از غافلگیری در دو مرحله اول و دوم انقلاب سال‌ها است با تمام قوا این بار ایستاده است تا مانع پیشرفت انقلاب به سوی دولت اسلامی شود.

دشمن بیشتر از ضعف و غفلت مسئولان بهره می‌برد

وی ادامه داد: در تحقق دولت اسلامی با دو مانع داخلی و خارجی مواجه هستیم. مانع داخلی خواص ضعیف الایمان جبهه حق هستند و مانع خارجی نظام سلطه جهانی است. مانع داخلی اگرچه دشمن انقلاب نیست، اما مانع اصلی دولت اسلامی است و مانع خارجی اگر چه دشمن انقلاب است و در داخل عواملی مزدور و نفوذی هم دارد اما بیشتر از ضعف ساخت درونی حاکمیت انقلاب استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام ثقفی با تأکید بر اینکه مانع موجود ضعف‌های خود ما است نه دشمن، اظهار داشت: آنچه دشمن از آن بهره می‌برد، بیشتر ضعف و غفلت مسئولان ما است تا عوامل داخلی خود. تفکیک دشمن بیرونی از مانعان داخلی دولت اسلامی که با فساد و تنبلی و محافظه‌کاری و ترس خود در جورچین دشمن عمل می‌کنند، کاری ضروری و از سخت‌ترین کارها است. 

۳ جریان موجود در بدنه مدیران اجرایی نظام/  موتور پیش‌برنده انقلاب، جوانان هستند

وی با تشریح سه جریان موجود در بدنه مدیران اجرایی نظام گفت:‌ سه جریان ملازمان، متقدمان و متأخران نیز در اینجا به خوبی دیده می‌‌شون.؛ پس از مشخص شدن میدان انقلاب اسلامی متأخران همپای رهبری حرکت نکردند. البته  این جریان محترم است، ولی حال دویدن به سمت اهداف را ندارد. نکته مهم این است که اگر انقلاب پیش نرفت به این دلیل بود که این گروه همراهی نکردند و دیگران نیز همراهی نکردند.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب معتقد هستند باید به جوانان میدان داد، ابراز داشت: در جایی معظم‌له خطاب به مسئولان می‌فرماید: شما پیران مجرب اگر خسته نیستید، می‌‌توانید جوانان را راهنمایی کنید ولی بدانید موتور پیش‌برنده انقلاب، جوانان هستند و شما دیگر توان کشش واگن‌های انقلاب اسلامی را ندارید؛ باید بدانید که امروزه نسل جوان یا همان نسل گهواره‌ای امام راحل آماده فتح خرمشهرهای بسیاری هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دو جبهه اصلی در حال نبرد است، افزود: ما اکنون در جبهه مقاومت در برابر فشار زیاده‌خواهی سلطه‌گران در حال جهاد هستیم. این همان جهاد مقابله است. اما یک جبهه دیگر هست که همگان و پیشاپیش آنان پیشکسوتان جهاد  باید در آن نیز حضور داشته باشند. جبهه پیشروی به سوی اهداف. این جهاد، جهاد پیشبرد است.

خرمشهرهای اشغالی در اسارت فکر غربی هستند

حجت‌الاسلام ثقفی خاطرنشان کرد: اما پیشروی به سوی اهداف انقلاب، خط‌شکن و پیشتاز می‌خواهد. لازمه این پیشتازی هم پیش‌برندگی است. این جهاد پیشبرد است که فتح خرمشهرهای اشغالی این زمان را به دنبال خواهد داشت. خرمشهرهای اشغالی امروز چیست؟ خرمشهرهای امروز ما در اسارت و اشغال فکر غربی است.

وی با بیان اینکه جهاد پیش‌برد همان فتح خرمشهرهای امروز و آزادسازی کشور از تسلط فکر غربی در فرهنگ، سیاست و اقتصاد است، ادامه داد: خرمشهر اشغالی همان شیوه‌های اداره کشور است که پس از انقلاب از اشغال فکر غربی خارج نشد. بنابراین فتح خرمشهر یعنی رهایی از این اسارت و این همان معنای تحقق دولت اسلامی است.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تحقق دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت اسلامی را وعده داده است، بیان داشت: دولتی که منش و روش کارگزاران و الگوها و نظامات و نرم‌افزار اداره کشور و دستگاه‌ها و نهادهای تحقق بخش اهداف جامعه اسلامی همگی از آبشخور فکر و عقیده اسلامی سیراب شده باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین