عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
مرجع تقلید شیعیان در درس خارج اصول به جدیدترین شبهه افکنی وهابیت درباره زیارت قبور پاسخ دادند.
عقیق: آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به یکی از شبهاتی که وهابیت در رسانه‌های خود با استناد به روایتی از امام رضا(ع) مطرح کرده‌اند اظهار داشت: بر اساس این حدیث نباید به زیارت قبور رفت در حالی‌ که این روایت علیه آن‌ها است.

وی با اشاره به روایت استناد شده از سوی وهابیت گفت: بر اساس این حدیث نباید بار سفر به‌ سوی زیارت اهل قبول بسته شود، مگر اینکه هدف زیارت قبور ما باشد چرا که در این صورت دعای فرد مستجاب شده و گناهانش آمرزیده می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه روایتی که وهابیت به آن استدلال کرده علیه خود آن‌ها است، تصریح کرد: وهابیون می‌گویند در این روایت آمده که به زیارت قبور نروید؟ در حالی‌که امام رضا(ع) عبارت «شد رحال» را به‌کار برده به این معنا که رفتن به زیارت قبور از شهری به شهر دیگر کار لغوی است و از جایی که هستی هم می‌توان برای صاحبان قبور فاتحه خواند.

آیت‌الله سبحانی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: بر اساس این روایت، نبی مکرم اسلام(ص) فرموده‌اند به زیارت قبور بروید تا آخرت را به یاد بیاورید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایت رسول گرامی اسلام(ص) می‌توان به زیارت اهل قبور در شهر خود رفته و برایشان فاتحه خواند، اما بر اساس روایت امام رضا(ع) که تعبیر «شد رحال» را به‌کاربرده‌اند، نباید صرفاً برای زیارت قبور سیرو فی‌الارض داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به شبهه افکنی وهابیت در این زمینه گفت: اولاً در این روایت قبر ائمه(ع) استناد شده است، ثانیاً ما «شد رحال» نمی‌کنیم بلکه به زیارت قبور می‌رویم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین