عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
جزئیات آزمون و نحوه امتیازدهی به متقاضیان ارتقا در مسؤولیت‌های حج تمتع از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شد.
عقیق:سازمان حج و زیارت جزئیات امتیازدهی به متقاضیان ارتقا در مسؤولیت‌های حج را اعلام کرد.

بر اساس آیین‌‎نامه اجرایی کاروان حج، ارائه خدمات مطلوب به زائران بیت‌­الله ­الحرام و حرم شریف نبوی(ص) از اهداف مورد نظر سازمان است و تحقق این امر مهم منوط به شناسایی، انتخاب، توانمندسازی و بکارگیری افراد شایسته، متعهد و توانمند خواهد بود که در تعامل کامل با سازمان حج و زیارت و رعایت ضوابط و دستورالعمل­‌ها و انجام وظایف ابلاغی بتوانند مأموریت­‌های محوله را به نحو احسن به سرانجام مقصود برسانند.

بر همین اساس، به منظور انتخاب مناسب‌ترین افراد برای ارتقای سطح مسؤولیت آنان در کاروان‌های حج، امتیازبندی بر اساس شاخص‌های اعلام شده انجام می‌شود.

آزمون کتبی متقاضیان ارتقای سطح مسؤولیت کاروان‌های حج ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود و افرادی که حداقل ۶۰ درصد امتیازات را کسب کنند، می‌توانند به مسؤولیت بالاتر ارتقا یابند. 

آزمون کتبی ارتقای سطح مسؤؤلیت کارگزاران حج منابع مختلفی همچون «احکام و مناسک حج (تشیع) و کتاب احکام و مناسک حج آقای فلاح زاده»، «احکام و مناسک حج (اهل سنت)»، «کتاب مناسک مصور حج اهل سنت (شافعی – حنفی) و مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری»، «عربی با کتاب‌های الحوارات ۱ و الحوارات ۲»، «قوانین و مقررات عربستان»، «جغرافیا و اماکن عربستان» و «تشریح محیط اجرای عملیات کاروان حج تمتع (مدینه قبل) سازمان حج و زیارت تمتع ۱۳۹۷»، «کامپیوتر» و «اطلاعات در حد ICDL» دارد که بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، آزمون کتبی ۲ هزار امتیاز دارد که کسب حداقل ۵۰ درصد از نمره آزمون برای طی مراحل بعدی ضروری است.

همچنین نتیجه ارزشیابی عملکرد سفر آخر مسؤولیت ۳ هزار و ۶۰۰ امتیاز و سوابق اجرایی عتبات، عمره و حج ۵۰۰ امتیاز برای آن لحاظ شده است.

علاوه بر این، برای ایثارگری و مدرک تحصیلی هر کدام ۳۰۰ امتیاز پیش‌بینی شده است. محدوده سنی نیز ۳۰۰ امتیاز، موارد خاص در حوزه زیارتی ۵۰۰ امتیاز، دوره‌های آموزشی طی شده در مسؤولیت مورد نظر یک‌هزار امتیاز، نتیجه ارزیابی کمیته احراز صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی (مصاحبه) یک هزار و ۵۰۰ امتیاز دارد.

همچنین جمع کل امتیازات ۱۰ هزار امتیاز است که هر متقاضی جهت ارتقای سطح مسؤولیتی خود باید حداقل ۶۰ درصد آن را به دست بیاورد تا بتواند یک درجه خود را در مسؤولیت قبلی ارتقا دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین