عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷
رئیس ستاد اقامه نماز قم:
در حال حاضر درشهرقم ۷۰۰ مسجد فعال داریم. در کنار آن هزار و ۳۰۰ اداره و آموزشگاه وجود دارد که در همه آنها نماز جماعت اقامه می شود.
عقیق:محمدخامه یار در گفت و گویی با اشاره به نهضت مسجد سازی در استان قم گفت: در حال حاضر هزار و 200 مسجد و حسینیه در استان وجود دارد که در اکثر مساجد، نمازها به جماعت خوانده می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: براساس آمارها در شهر مسجدی وجود ندارد که فاقد امام جماعت باشد، این مسئله در قم به دلیل حضور مراجع و علما، همیشه مورد تأکید بوده که مسجدی نباید بدون امام جماعت باشد و همین مسئله باعث شده شهر قم درجایگاه خوبی نسبت به شهرهای دیگر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: قم از این جهت ویژه است که حرم حضرت معصومه(س)، مراجع، حوزه های علمیه، مراکز علمی و دانشگاهی متعدد درآن واقع شده و همین مسئله می طلبد فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و دینی هم در این شهر ویژه باشد.

خامه یار گفت: برای برگزاری اقامه نماز، همه مراکز مانند ستاد اقامه نماز، مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه، سازمان اوقاف و امور خیریه و  سایرمراکز  و نهادهای فرهنگی همکاری و هم فکری می کنند تا به بهترین شکل نماز جماعت در مساجد حتی درادارات و نهادهای فرهنگی برگزار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: در حال حاضر درشهر700 مسجد فعال داریم. در کنار آن هزار و 300 اداره و آموزشگاه وجود دارد که در همه آنها اقامه نماز جماعت می شود.

وی عنوان کرد: به دلیل مشکلات مالی و کمبود مسجد دربعضی مناطق قم، حتی شب ها در بعضی نماز خانه های مدارس آموزش و پرورش نماز جماعت با حضور مردم برگزار می شود، این نشان می دهد توجه به نماز جماعت در بین مردم بسیار جدی و از اهمیت خاصی برخوردارد است.

خامه یار بابیان اینکه به دنبال توسعه مسجد سازی درقم هستیم گفت: برای این کار در بعضی مناطق مانند پردیسان، شهرک قدس و بلوار امام علی(ع)، زمین هایی در نظر گرفته و خیرینی برای ساخت مساجد اعلام آمادگی کرده اند.

مسئول ستاد اقامه نماز استان قم افزود: شهر قم نسبت به برخی استانها با توجه به سرانه جمعیت، کمبود مسجد دارد و به همین دلیل نهضت مسجد سازی در قم شروع شده و تا الان بعضی از مساجد در بعضی از مناطق شهر افتتاح شده است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین