عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۲۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
آیت الله نورمفیدی:
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: امروز تفکر بسیجی به خارج از مرزها صادر شده و آثار این تفکر را در کشورهای یمن، سوریه، عراق و فلسطین شاهد هستیم.
عقیق:آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) اظهارداشت: ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) در زمانی اتفاق افتاد که جهان را جهل و بی اخلاقی و جنگ فراگرفته بود و نور وجود پیامبر(ص) عالم را روشن کرد.

وی افزود: براساس فرمایشات خود پیامبر(ص)، بخش عمده مبعث پیامبر اسلام(ص) مسئله اخلاق بوده است و جامعه با زور و قوه‌های قهریه نمی‌توان اداره کرد و جامعه باید از درون و بااخلاق ساخته شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: اگر آن زمان شرایط جامعه نیاز به مبعث پیامبر(ص) داشت، امروز هم جهان به مبعثی جدید نیاز دارد تا جهان را متحول کند و با وجود اتفاقاتی که در یمن، فلسطین و عراق و سوریه در حال رخ دادن است متاسفانه قدرت‌های سلطه‌گر امروز جهان را در قدرت خود می‌خواهد، بنابراین امروز نیز نیاز به مبعثی جدید داریم.

وی همچنین 17 ربیع الاول ولادت امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه را تبریک گفت و افزود: در هفته وحدت قرار داریم و وحدت چیزی است که یک تکلیف شرعی و قرآنی محسوب می‌شود و پیامبر اسلام(ص) برای از بین بردن کینه‌ها و نفرت‌ها و غیره آمدند  تا دل‌ها را به هم نزدیک کنند.

امام جمعه گرگان گفت: امروز با این اوضاع امت اسلامی ضرورت وحدت مسلمانان بیش از پیش احساس می‌شود و ما باید هوشیار باشیم و در دام دشمن گرفتار نشویم چرا که دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است.

آیت الله نورمفیدی گفت: وجود وحدت علاوه بر اینکه تکلیفی شرعی و قرآنی محسوب می‌شود، ضرورت امروز امت اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به 5 آذر ماه روز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی(ره) گفت: در آن زمان کسی متوجه اهمیت این نهاد نشد اما در آینده در وقایع و مسائل مختلف مردم متوجه اهمیت این نهاد و تفکر بسیجی شدند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز تفکر بسیجی به خارج از مرزها صادر شده این تفکر بسیجی امروز در کشورهای همسایه جلوه‌گری می‌کند و آثار این تفکر را امروز در کشورهای یمن، سوریه، عراق و فلسطین شاهد هستیم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به پیروزی‌ها و مقاومت مردم یمن افزود: آثار و برکات این تفکر بسیجی را امروز کشورهای اسلامی مشاهده می‌کنیم و باید این تفکر در کشور ما نیز نهادینه شود.

وی اظهارکرد: خدامحوری، عقل‌گرایی و خردورزی، دشمن شناسی،زمان‌شناسی و ولایت‌مداری از معیارهای اصلی تفکر بسیجی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین با اشاره به 7 آذر ماه روز نیروی دریایی و عملیات مهم نیروی دریایی در سال 57در خلیج فارس گفت: امروز نیروی دریایی بسیار قوی در ایران اسلامی داریم که به آب های فراتر از منطقه راه یافته و برای ایجاد امنیت کشتی‌ها در دریاها فعالیت میکنند.

وی همچنین سالروز واقعه تاریخی 5 آذر گرگان و روز ملی گرگان را که در آن روز شماری از مردم توسط نیروهای شاهنشاهی به شهادت رسیده بودند، را گرامی‌داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین