عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
رئیس مرکز پژوهش های صدرا:
رئیس مرکز پژوهش های صدرا گفت: سکوت در برابر جنایت‌های رژیم سعودی علیه مردم بی پناه و کودکان و زنان یمنی و حتی فروش سلاح‌های مدرن به سعودی برای کشتار این مردم، لکه‌ای سیاه بر دامن کشورهای غربی است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش های صدرا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت : مشاهده تصاویر کودکان گرسنه و بیمار یمنی قلب هر انسانی که عواطف انسانی در او زنده است را به درد می آورد. در جهانی که ادعای حقوق بشر و دموکراسی گوش فلک را پر کرده و عده ای برای آزار به ناحق یک حیوان یقه پاره می کنند، ماههاست چند ده هزار تن از کودکان و زنان مظلوم یمنی تحت بی رحمانه ترین تجاوز و کشتار با سلاح های امریکایی و اروپایی هستند و مدعیان حقوق بشر سکوت کرده اند.

غلامی افزود، سکوت در برابر جنایت های رژیم سعودی علیه مردم بی پناه و کودکان و زنان یمنی و حتی فروش سلاح های مدرن به سعودی برای کشتار این مردم، یک لکه بزرگ و سیاه بر دامن کشورهای غربی است و تاریخ این واقعیت تکان دهنده را فراموش نخواهد کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، جای تعجب است که کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان هم تحرک لازم را ندارند و فقط نظاره گر این همه ظلم و ستم در یک کشور اسلامی هستند. اگر کشورهای اسلامی و سایر کشورهایی که همچنان آزادگی خود را در برابر امریکا حفظ کرده اند و رشوه ها و تهدیدات رژیم سفاک سعودی آنها را کر و کور نکرده است وارد میدان شوند، لااقل جلوی تداوم وحشیگری های سعودی علیه مردم یمن گرفته می شود.
غلامی اظهار داشت: در کشور خود ما توقع از علما و بزرگان، افراد پرنفوذ و تشکل های مردمی این است که کاری بکنند و با برقراری هزاران تماس با چهره های فرهنگی، جهان را نسبت به ابعاد جنایاتی که در یمن علیه کودکان و زنان یمنی می شود آگاه کنند؛ مسلما می توان با طرح و تبادل ایده های گوناگون برای مواجهه با این ظلم بزرگ، و با فشار افکار عمومی، به این وضع غیرانسانی خاتمه داد.
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی گفت : کم ترین کاری که امروز تشکل های مردمی در ایران باید انجام بدهند جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه و ارسال غذا و دارو برای کودکان و زنان یمنی است؛ حتی باید هلال احمر خودش را در این موضوع مسئول تلقی کند و با کمک هلال احمر و صلیب سرخ های سایر کشورها نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشد.
وی افزود : مردم ایران حتی اقشار کم درآمد و ضعیف علاقمند هستند به مردم یمن کمک کنند و بی علاقگی مرفهان بی درد به کمک به مظلومان جهان و عکس العمل سرد و تمسخرآمیز آنها در این نوع موارد تاثیری در مردم ما ندارد لذا باید مسیر برای جمع آوری کمک های مردمی و ارسال آن به یمن باز شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین