عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
آیت‌الله اراکی:
دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به عزت و اقتدار جامعه اسلامی پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب گفت: به لطف خدا دهه پنجم انقلاب دهه زوال و شکست آمریکا خواهد بود.
عقیق: آیت‌الله محسن اراکی دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران تمسک به ولایت را سبب انسجام جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر در جامعه ما از حاکمیت به ولایت تعبیر شده به سبب دین است. ولایت از فرمانروایی شروع می‌شود و به همه اعضای جامعه ختم می‌شود.

فرمانروایی از آن خدا است که از طریق پیامبر(ص)، ائمه(ع) و ولی فقیه ادامه پیدا می‌کند

وی ادامه داد: فرمانروایی از خدا شروع می‌شود و در پیامبر(ص) و ائمه(ع) ادامه پیدا می‌کند و در زمان غیبت امام معصوم از طریق ولی فقیه ادامه پیدا می‌کند.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پذیرفتن فرمانروایی خدا را سبب یکدستی جامعه دانست و گفت: چنین جامعه‌ای دارای یک هویت، یک جان و یک روح است و آن روح الهی است که با پذیرش فرمان خدا پذیرفته می‌شود. همچنین اگر اطاعت و عبادت ما برای غیر خدا باشد حتی اگر مسجد هم بسازیم این کار شرک و کفر است.

وحدت و عزت نتیجه اطاعت جامعه از خداوند است

اراکی اطاعت همه جامعه از خداوند را سبب وحدت دانست و گفت: وحدت نتیجه اطاعت از خدا است و نتیجه دوم آن عزت است که نصیب جامعه اسلامی می‌شود.

وی عزت امروز جامعه اسلامی را به دلیل ۴۰ سال اطاعت خدا دانست و گفت: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی یک جامعه یک‌دست داریم، هر چند مشکلاتی هم هست اما امروز موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم که در دنیا سربلندیم و در عین حال همه دنیا به زوال قدرت آمریکا اعتراف می‌کنند.

دهه پنجم انقلاب دهه زوال و شکست آمریکا است

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دهه پنجم انقلاب را دهه اقتدار جهانی دانست و گفت: به لطف خدا دهه پنجم انقلاب دهه زوال و شکست آمریکا است و این انقلابی که در منطقه به راه‌‌افتاده ادامه پیدا می کند و به شکست آمریکا می‌انجامد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین