عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۲۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
آیت الله نوری همدانی مطرح کردند:
مسئولان بنابر بیانات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه وظایف بسیار سنگینی دارند که باید به آن توجه نموده و مطالعه نمایند.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: بعد از قرآن کریم، نهج البلاغه بسیار قابل استفاده است و این کتاب در حوزه علمیه قم باید کتاب درسی باشد؛ چون مطالب بسیار مهم و عجیبی در آن وجود دارد.

ایشان با بیان این مطلب که وظایف مسئولان در نهج البلاغه مطرح شده است، ابراز داشتند: مسئولان بنابر بیانات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه وظایف بسیار سنگینی دارند که باید به آن توجه نموده و مطالعه نمایند.

این مرجع تقلید با اشاره به توصیه های حضرت امیر(ع) به کارگزاران، خاطرنشان ساختند: «جمع آوری مالیات»، «شناخت و جهاد در برابر دشمن»، «تربیت مردم صالح» و «ایجاد مملکت آباد» از توصیه هایی است که باید سرلوحه فعالیت مسئولان باشد.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: أمیرالمؤمنین (ع) در این توصیه، «توجه به مباحث اقتصادی»، «مبارزه با دشمنان» و «توجه به مسائل فرهنگی» را مورد دقت قرار داده است که باید مورد نظر مسئولان ما باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کردند و بیان داشتند: حضرت فرمودند: «ما ذنبان ضاريانِ ارسلا في زريبه غنم باكثرَ فساداً من حب الجاهِ وَالمالِ/ اگر دو گرگ درنده در گله گوسفندي رها شوند بيش از حب جاه و مال فساد نمي كنند.

معظم له در پایان تأکید کردند: مسئولان باید از حب جاه و مال دوری کرده و به فکر خدمت به مردم باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین