عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
رئیس ستاد بازسازی عتبات:
رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به رونمایی از پنجره ضریح شهدای کربلا در استان قم هم‌زمان با ۱۷ ربیع‌الاول، گفت: این پنجره ماه آینده در حرم امام حسین (ع) نصب می‌‌شود.
عقیق:حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره اینکه تمامی شهدای کربلا به جز حضرت ابوالفضل (ع)، حر بن یزید ریاحی و حبیب بن مظاهر در نزدیکی مزار امام حسین (ع) به خاک سپرده شده‏‌اند، اظهار داشت: برای این شهدای گرانقدر ضریحی وجود دارد که زائران در خیل عظیم جمعیت به سختی می‌توانند در آنجا به زیارت بپردازند.

وی با بیان اینکه مدفن شهدای دشت کربلا در ضلع جنوب شرقی ضریح حرم امام حسین (ع) قرار دارد، گفت: در طرح لاغرسازی و مقاوم‌سازی ستون‌های حرم امام حسین (ع)، این بخش نیز دچار تغییراتی شد بر همین اساس مقرر شد پنجره شهدای کربلا در ایران ساخته شود و پس از تکمیل در حرم امام حسین (ع) نصب شود.

 

 

پلارک با اشاره به ساخت پنجره شهدای کربلا در استان قم، خاطر نشان کرد: در رأس الشهدا و محل دفن شهدای کربلا نزدیک حرم دو پنجره وجود داشت که چهار سال است که در پروژه جدید حرم امام حسین (ع) تغییر کرده است که به زودی این پنجره جدید به عراق منتقل می‌شود.

 

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه پنجره شهدای کربلا ۱۷ ربیع‌الاول هم‌زمان با میلاد پیامبر اعظم (ص) در استان قم رونمایی می‌شود، گفت: هم‌اکنون کار ساخت آن به پایان رسیده و پس از رونمایی به عراق منتقل شده و ماه آینده در جای خود نصب می‌شود.

پلارک با اشاره به زمان تکمیل و نصب پنجره شهدای کربلا در حرم امام حسین (ع)، افزود: کار نصب آن حدود یک ماه زمان نیاز دارد که امیدواریم با این اقدام زیارت را برای زائران شهدای کربلا تسهیل کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین