عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
آیت الله اراکی در نشست خبری:
دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: امروز جریان همگرا و حدت گرای جمهوری اسلامی در سراسر جهان در آستانه پیروزی حتمی و قطعی است.
عقیق:نشست خبری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با سخنرانی آیت الله اراکی، دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در موزه شهدا برگزار شد.

آیت الله اراکی در این نشست گفت: امروزه به خاطر شرایط جهان، گروه های وحدت گرا در جهان اسلام به تدریج در حال غارنشینی هستند و ما در دهه گذشته دوره سختی از توطئه عمومی و درگیر شدن پیروان مذاهب اسلامی گوناگون در سراسر جهان را داشتیم و شاهد جنگ های گسترده ای بودیم و هستیم. از جنگ ۷۰ ساله رژیم اشغالگر گرفته تا جنگ هایی که در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان به راه افتاده و آتش این جنگ ها، دامن کشورهای اروپایی را هم گرفته است.

آیت الله اراکی افزود: امروز در نقطه ای هستیم که با تلاش جبهه مقاومت و خون فشانی مدافعان حرم و تلاش های مجمع و نهادهای تقریب گرا، شاهد شکست حتمی توطئه ها هستیم. امروز جریان همگرا و حدت گرای جمهوری اسلامی در سراسر جهان در آستانه پیروزی حتمی و قطعی است و ما آغاز این پیروزی را در کنفرانس امسال جشن خواهیم گرفت.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در کنفرانس امسال اعلام می کنیم که صفحه جدیدی از اسلام در حال بازشدن است که در آن جریان وحدت گرا غلبه دارد و صدای همگرایی از هر صدایی بلندتر است.

وی افزود: در کنفرانس وحدت امسال، جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران در یک جبهه اعلام همبستگی می کنند. اگر ترامپ با همکاری نیروهای همراهش تلاش کرده که ۵۰ کشور را در عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران، گرد هم بیاورد ما در کنفرانس وحدت امسال شاهد گردهمایی نمایندگانی از ۱۰۰ کشور اسلامی هستیم که زبان گویای ملت هایشان هستند. این افراد در جمهوری اسلامی ایران حاضر می شوند تا بگویند جبهه آزادی خواهی با محوریت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه کنفرانس امسال به منزله مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی است که ایران را منزوی می دانند، توضیح داد: کنفرانس وحدت اسلامی امسال نشان خواهد داد که جمهوری اسلامی ایران جریان پویایی در سراسر دنیا راه انداخته است و کنفرانس وحدت به منزله شکست آمریکا و پیروزی جبهه مقاومت است. این کنفرانس در شرایطی شکل می گیرد که ما شاهد فروپاشی نهادهای استکباری در منطقه مان مثل رژیم صهیونیستی هستیم.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: کنفرانس امسال با محوریت قدس، فلسطین و دفاع از مردم فلسطین برپا می شود. به اعتقاد ما، دفاع از فلسطین، دفاع از یمن است و اینکه ما امروز شاهد پیروزی غزه هستیم، مقدمه ای بر آزادی مردم یمن است. امیدواریم دستاوردهای این کنفرانس به گونه ای باشد که همه مردم جهان بدانند که پیروزی جبهه مقاومت آغاز شده است.

وی یادآور شد: امروز مردم ما در محاصره و تحریم هستند ولی برگزاری کنفرانس وحدت نشان می دهد که تحریم ها مردم ما را پشیمان نخواهد کرد و مردم ما منزوی نمی شوند، بلکه جبهه متحد، متحدتر هم می شود. ما از مردم ایران، دولت و رهبری تشکر می کنیم که ما را همراهی کردند تا کنفرانس وحدت را باشکوه تر برگزار کنیم.

در ادامه آیت الله اراکی به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد؛

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اظهار داشت: کنفرانس وحدت اسلامی امسال از سوم تا پنجم آذرماه برگزار می شود. در مراسم افتتاحیه که در سالن اجلاس است، مانند هر سال رئیس جمهور سخنرانی می کنند. اختتامیه کنفرانس هم روز سوم در سالن همایش های صدا و سیما با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

آیت الله اراکی در پاسخ به سایر سوالات خبرنگاران توضیح داد: ما برای کنفرانس وحدت اسلامی امسال از اسماعیل هنیه دعوت کردیم و ایشان هم اعلام موافقت کرد ولی بعید می دانم که کشور مصر به ایشان اجازه خروج بدهد. در صورتی که ایشان در کنفرانس حاضر نشوند، ما از طریق ویدئو کنفرانس با وی ارتباط برقرار می کنیم. همچنین امسال ما شاهد حضور ۳۷ شخصیت برجسته از کشورهای مختلف هستیم. هرساله وقتی ما مهمان دعوت می کنیم بسیاری از مهمانان به دلیل اینکه سیاست کشورشان با تقریب و وحدت سازگار نیست، اجازه حضور پیدا نمی کنند. به عنوان نمونه ما امسال از کشور عربستان سعودی هم تعدادی افراد برجسته را دعوت کردیم ولی به احتمال زیاد آنها از حضور در مراسم محروم می شوند. رهبری جهان اسلام با ادعا حاصل نمی شود. من در برخی از مصاحبه های خارجی هم اعلام کرده ام که عربستان اگر بخواهد رهبر جهان اسلام شود، تنها یک راه دارد و آن هم اینکه پرچم وحدت را برافرازد.

وی افزود: ما امسال برای حدود ۶۰۰ نفر دعوتنامه ارسال کرده بودیم و پیش بینی مان این بود که حدود ۲۰۰ نفر در کنفرانس حاضر شوند ولی تا هفته پیش که برنامه را قطعی می کردیم، نزدیک به ۳۵۰ نفر اعلام آمادگی برای حضور کردند. این نشان می دهد که با اینکه کشورهایی مثل عربستان و متحدان او تلاش زیادی برای ممانعت از تشکیل این کنفرانس کردند، ولی تلاششان نتیجه معکوس داد.

آیت الله اراکی در توضیح برنامه های کنفرانس وحدت اسلامی امسال تصریح کرد: یکی از برنامه های ویژه کنفرانس امسال، سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران است. برگزاری جشن میلاد در آستان حرم عبدالعظیم و برگزاری شب شعر نبوی از دیگر برنامه های وحدت اسلامی امسال است. امسال مانند سالهای گذشته ۱۰ کمیسیون داریم که سه کمیسیون آن مربوط به فلسطین و قدس است. همچنین مهمانان کنفرانس، روز دوم دیدار با رهبری خواهند داشت و در روز سوم هم به زیارت مرقد امام خمینی می روند و پای سخنرانی یادگار امام می نشینند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین