عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
به‌همت مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) بزرگترين تشكل مذهبی كشور، تالار عكس حرم حضرت معصومه(س) شامل 14 عكس به نيت چهارده معصوم(ع) 27 شهريورماه رونمايی می‌شود.
سيدمجيد رضوی، مدير اجرايی هشتمين جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دهه كرامت، گفت: هدف تمامی متوليان امور فرهنگی كشور، ترويج فرهنگ ناب تشيع با تبعيت از رهنمودهای مقام معظم رهبری است و مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) بزرگترين تشكل مذهبی كشور به‌عنوان بنيانگذار دهه كرامت در سطح كشور، هشتمين جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دهه كرامت را به ميمنت ميلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) برگزار می‌كند.

وی يادآوری كرد: مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) به‌عنوان بزرگترين تشكل مذهبی كشور دارای برند برترين تشكل در زمينه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در استان قم نيز متولی بحث اوقات فراغت جوانان شده و در اين زمينه كارهای بسيار خوبی نيز انجام داده است.

رضوی گفت: ما در اين تشكل اعتقاد داريم كه بايد مشكل ازدواج، اشتغال و مسكن جوانان مرتفع شود تا بتوان در زمينه غنی‌سازی فرهنگی آنان گام‌های مؤثری برداشته شود و در همين راستا اين تشكل پا به عرصه مسكن‌سازی برای جوانان نيز گذاشته است.

مدير مجمع عاشقان حضرت محسن(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه هشتمين جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دهه كرامت خاطرنشان كرد: امسال برنامه‌های دهه كرامت از روز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) رئيس مذهب تشيع آغاز و تا شب ميلاد حضرت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

وی عنوان كرد: در همين راستا برنامه‌های مختلفی را برای جوانان در اين ايام در دستور كار داريم كه از آن جمله می‌توان به برنامه سخنرانی در مسجد رضائيه واقع در ميدان سعيدی اشاره كرد.

رضوی بيان کرد: در اين برنامه خطيب توانا مهدی دانشمند با موضوع عوامل عاقبت به خيری و عاقبت به شری جوانان در قرآن كريم سخنرانی خواهد پرداخت كه اين برنامه به مدت پنج شب از روز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) شروع می‌شود و تا يكشنبه شب ميلاد حضرت معصومه(س) ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در 27 شهريورماه نيز دسته گلباران حرم مطهر از مسجد رضائيه به سمت حرم مطهر حركت خواهد كرد و در اين مراسم از تالار عكس حرم مطهر شامل 14 عكس به نيت 14 معصوم(ع) رونمايی می‌شود.

رضوی گفت: همزمان با ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، جشن روز ملی دختر و سومين همايش تجليل از بانوان برتر استان قم با هدف تحكيم پايه‌های زيرساختی و رفتارهای دختران در جامعه اسلامی برگزار می‌شود و در اين همايش از هشت دختر برگزيده استان قم و يكی از مادران شهدا به‌عنوان اسوه صبر و ايثار تجليل به‌عمل می‌آید.

وی اضافه كرد: در اين دهه فراخوان مقاله، عكس، دل‌نوشته و پيامك را نيز در نظر گرفته‌ايم كه از ابتدای جشنواره اين برنامه‌ها نيز شروع می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی dahekeramat@yahoo.com ارسال كنند.

مدير اجرايی هشتمين جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دهه كرامت افزود: با توجه به اينكه اختتاميه طرح اوقات فراغت جوانان نيز در سال جاری با اين جشنواره همزمان شده است، اين برنامه نيز داخل جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دهه كرامت گنجانده شده است و هم برای بانوان و هم برای آقایان برنامه‌های خوبی تدارک ديده شده است.

وی ادامه داد: از ديگر برنامه‌های جانبی اين جشنواره برگزاری مراسم غبارروبی و گلباران گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) با هدف تجديد پيمان با آرمان‌های امام و رهبری و شهداست که عصر پنجشنبه، 30 شهريورماه برگزار می‌شود.

رضوی بيان کرد: اختتاميه جشنواره و تجليل از برگزيدگان در قالب همايش خورشيد خراسان در مشهد و در روز ميلاد حضرت رضا(ع) برگزار می‌شود و همچنين دو مسابقه ورزشی را نيز به مرحله اجرا می‌رسانيم.

وی در پايان سخنان خود عنوان كرد: اميدواريم با برگزاری جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دهه كرامت بتوانيم در راستای تعظيم شعائر و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان گام برداشته و بتوانيم جوانان شايسته‌ای در ركاب مقام معظم رهبری باشيم.


منب.ع: ایکنا

/211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین