عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
آیت الله حسینی بوشهری:
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: همانگونه که در تاریخ اسلام به وقف اهمیت داده می شد، اکنون باید مردم به وقف اهتمام بیشتری نمایند و همچنین باید در حفظ موقوفات دقت و تلاش شود.
عقیق:آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری سه شنبه شب در همایش یاوران وقف که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی حداقل سالی یک بار می تواند عامل حرکت و شتاب جامعه برای انجام کار های خیر شود.

وی گفت: در روایات به صورت مستقیم و در قرآن به صورت غیر مستقیم توجه خاصی به امور خیر در جامعه شده است و این یک پشتوانه استوار برای همه خیرین و کسانی است که به عمل خیر می پردازند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اسلام تک بعدی نیست و همان گونه که بعد عبادی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، معنوی و عرفانی دارد بعد اجتماعی هم دارد مطرح کرد: یک بعد از ابعاد مهم اسلام بعد اجتماعی است یعنی توجه به نیاز های جامعه و نیاز مندان.

وی تصریح کرد: هرچه کار خیر و نیک در جامعه گسترش پیدا کند از تعداد نیازمندان کم می شود و به همان نسبت نیز جامعه به سمت فضائل اخلاقی خواهد رفت.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید: تمام روز های عمرتان را دنبال کار خیر باشید و سپس می فرماید در راه خدا تلاش کنید تا از آتش دوزخ دور شوید.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام آنچنان به وقف اهمیت می دادند که در کار های جزئی هم افرادی وقف هایی داشتند گفت: در زمینه علوم، گسترش سبک زندگی اهل بیت(ع) و مراسم های دینی می توان وقف هایی انجام شود.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه باید به وقف اهتمام بیشتری شود خاطرنشان کرد: در حفظ موقوفات دقت و تلاش باید داشت و همانگونه که نسبت به حفظ مال خود توجه داریم نسبت به اموال وقفی نیز همین گونه عمل کنیم.

وی گفت: برخی ها به راحتی به مال های وقفی دست درازی می کنند در حالی که این عمل جایز نیست و از حق الناس می باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین