عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
مراسم بیستمین سالگرد ارتحال علامه محمد تقی جعفری به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.
عقیق:بیستمین سالگرد ارتحال علامه محمد تقی جعفری، چهارشنبه ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

حضور ۱۱ ساله علامه جعفری در حوزه علمیه نجف اشرف که آکنده از اساتیدی بسیار ممتاز و صاحب نظر هم چون: سید ابوالقاسم خویی، سید محسن حکیم، شیخ کاظم شیرازی، سید عبدالهادی شیرازی، سید جمال الدین گلپایگانی، شیخ مرتضی طالقانی و ... بود، تأثیر مهمی در شکل گیری شخصیت علمی و عملی او داشت، به گونه ای که در سن ۲۳ سالگی (سال ۱۳۶۶ ق) موفق به اخذ درجه اجتهاد از شیخ کاظم شیرازی شد و سپس خود در شمار مدرسین و اساتید کانون علمی نجف قرار گرفت.

او در مدت زمانی نه چندان زیاد، توانست تألیفاتی پر شمار و عمدتا بدیع از خود به یادگار نهد، که از مشهورترین آن ها می توان به مجموعه ۱۵ جلدی «تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی» و «ترجمه و تفسیر نهج البلاغه» در ۲۷ مجلد اشاره کرد. این دو اثر به نوبه خود، حاوی عمده ترین تفکراتی است که او به مدت ۴ دهه متناوب‌، به آنها پرداخت و کوشید یافته‌های خویش را در قلمروهایی چون‌: انسان شناسی‌، جهان شناسی روان شناسی، جامعه شناسی، اخلاق، حکمت، فلسفه و عرفان، ارائه کند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا و حسن بلخاری، مهدی محقق، منوچهر صدوقی سها و مهدی گلشنی سخنرانی خواهند کرد. همچنین  دراین برنامه پیام تصویری احمد مهدوی دامغانی، استاد دانشگاه هاروارد هم برای حاضران پخش خواهد شد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولی عصر(عج)، پایین تراز میدان منیریه، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری پلاک ۷۱ واقع است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین