عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس خبر داد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به نصب نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع)، در کربلای معلی در آینده نزدیک، گفت: تل زینبیه در ۳ هزار متر مربع بازسازی خواهد شد.
عقیق:اسکندر قاسمی امروز (20 آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 85 پروژه توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در فارس اجرایی شد، گفت: نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع)، هشتاد و ششمین پروژه ایست که توسط این ستاد اجرایی می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اینکه کار ساخت نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع)، به اتمام رسید که چندین کار بزرگ مثل درودزنی، قلم زنی، خاتم کاری، آب طلا کاری، پاسنگ مرمری و میناکاری روی آن انجام شد، اضافه کرد: طول این نیم ضریح، چهار متر و 90 سانتی متر، ارتفاع آن چهار متر و 60 سانتی متر و عرض آن یک متر و 30 سانتی متر است که در ساخت آن 6 متر مکعب چوب ساج در این ضریح به کار برده شد.

وی با اشاره به اینکه این نیم ضریح مطهر در خیمه گاه امام حسین (ع) در کربلای معلی نصب می شود، افزود: این نیم ضریح تا پایان هفته به کربلای معلی ارسال خواهد شد و گروه نصب کننده در کربلای معلی آن را در آینده نزدیک نصب می کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه این خیمه گاه تا فردا در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) مستقر است و پس فردا به کربلا ارسال می شود، اضافه کرد: 6 پنجره حرمین کاظمین در صحن مطهر امامین کاظمین (ع)، نصب شد.

وی با اشاره به اینکه صندوقچه قیر مطهر حضرت مسلم (س)، هم ارسال و در محل نصب شد، اظهارداشت: طرح توسعه علوی در نجف اشرف و صحن مطهر حضرت زهرا (س)، اجرایی شد و نیمی از صحن حضرت زهرا (س) را تحویل دادیم و امسال در اربعین حسینی این صحن مورد استفاده شود و 50 هزار نفر در هر شب در اربعین از آن استفاده کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با تاکید بر اینکه صحن حضرت زینب (س) از باب القبله تا باب الراس و در نهایت به خیمه گاه در مساحت 164 هزار متر مربع در سه طبقه بنا می شود که برای ساخت این 2 صحن بالغ بر چهار هزار نفر از ایران برای ساخت حضور دارند و تمام مصالح از ایران خریداری می شود، یادآور شد: این صحن در پنج سال آینده این صحن به بهره برداری می رسد و در آن از هنرهای معماری و اسلامی استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه حرمین سامرا را در دستور کار قرار داده ایم که در شعاع 300 متری در حال تملک است و آغاز به کار می کند، اظهارداشت: فارس با داشتن 42 موکب هر شب از 60 هزار نفر پذیرایی کرد که برنامه های فرهنگی در آن اجرایی شد و زائرین شیعه از خدمات موکب های فارس استفاده کردند.

قاسمی تاکید کرد: مردم خوب در توسعه حرم مطهر سیدالشهدا (ع)، نقش ویژه ای داشته باشند و تل زینبه هم در سه هزار متر مربع بازسازی خواهد شد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین