عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
آیت‌الله نوری همدانی:
حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: مردم در اربعین رفتند با تفکر اهل‌بیت (ع) و استکبارستیزی آشنا شوند و باید همه این‌ها جمع شوند و با خطیبان قوی، تفکر اسلام را بیان کنند و به ترامپ، استکبار ستیزی مسلمین را نشان دهند.
عقیق:حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس ستاد اربعین و هیئت همراه ضمن تسلیت ایام، بیان کردند: هر قدم و فکر و فعالیتی درراه اربعین حسینی دارای فضیلت بالایی است.

معظم له تصریح کردند: جریان مدیریت بسیار امر مهمی به‌ویژه در مکتب تشیع است، در زمان وجود نبی مکرم اسلام (ص) خود ایشان و بعد از ایشان از سوی امامان شیعه و امروز این امر محول به نائبان بر حق آن‌ها شده است.

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی گفتند: داستان‌های قرآنی برای ما عبرت‌آموز هستند، اول ما باید عبرت‌ها قرآنی را مطالعه کنیم و ببینیم که اسلام از ناحیه مدیرت صحیح پیشرفت کرده و هرکجا که ضرر کرده مشکلات مدیریت سبب آن بوده است.

ایشان مطرح کردند: در جنگ احد اگر از فرمانده تبعیت می‌شد آن مشکل به وجود نمی‌آمد، ما باید در مرحله نخست به فکر مدیریت صحیح و کسانی که دارای فکر مدیریتی هستند فعالیت کنیم.

این مرجع تقلید تبیین کردند: گرفتاری‌ها بیش‌تر ازاینجا نشاءت می‌گیرد که فکر صحیح و مدیریت قوی وجود نداشته باشد، اربعین دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است که باید در مدیریت‌ها لحاظ شود.

ایشان اذعان داشتند: مسئله اقتصادی امر مهمی است و قرآن به همین سبب تا کید به امر زکات دارد؛ متأسفیم که برای یک دینار عراقی تقریباً باید 13 هزار تومان بدهیم و پول ما این‌قدر کم‌ارزش شده است

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی تأکید کردند: اینکه شنیدم در کشور عراق به پول ما احترام نمی‌گذاریم به‌شدت ناراحت شدم و چرا باید این‌گونه باشد، ازاین‌رو مدیریت اقتصادی در این برهه از زمان خیلی مهم است و باید از همه جهات ملت ایران باعزت در اربعین حاضر شوند و همه موکب‌ها باید باهم هماهنگ باشند.

ایشان خاطرنشان کردند: مسئله سیاسی‌کار سیدالشهدا (ع) بود، ما می‌خواهیم از سیدالشهدا (ع) درس بگیریم و با تفکر امام حسین (ع) با دنیا سخن بگوییم و دشمنان اسلام همچون آمریکا و اسرائیل و آل سعود باید از اجتماع مسلمین در اربعین ترس داشته باشند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: در سال گذشته 30 میلیون رفتند و امسال 15 میلیون، این تعداد انسان نرفتند که تنها یک سلام بدهند؛ بلکه رفتند با تفکر اهل‌بیت (ع) و استکبارستیزی آشنا شوند و باید همه این‌ها جمع شوند و با خطیبان قوی، تفکر اسلام را بیان کنند و به ترامپ، استکبار ستیزی مسلمین را نشان دهند.

ایشان ادامه دادند: ما باید سال آینده حتماً این کار را بکنیم و در یک روز همه را زیر پرچم اسلام جمع کنیم،

حضرت آیت‌الله  نوری همدانی مطرح کردند: صداوسیما نواقصی دارد، باید همه‌روزه اربعین را نشان دهند، این رسانه‌ها باید درباره بیکاری و گرفتاری مردم بگویند و این‌ها همه از نواقص صداوسیما به شمار می‌رود.

ایشان با اشاره به اهمیت ترویج مسائل فرهنگی در اربعین بیان داشتند: ما باید همراه خود چند هزار خطیب سخنور داشته باشیم و مبانی اسلامی را ترویج دهیم.

ایشان در پایان گفتند: به امید خدا با ایجاد هماهنگی‌های بین نهادها سال آینده مژده‌های خوبی را بعد از برنامه اربعین برای ما بیان کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین