عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
استاندار خراسان‌رضوی:
استاندار خراسان‌رضوی از آمادگی همه بخش‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان در پذیرایی از زائران دهه آخر ماه صفر در مشهد خبر داد و گفت: در این ایام هیچ یک از مدیران استان حق ندارند به‌مرخصی و نیز ماموریت بروند.
عقیق:علیرضا رشیدیان در کارگروه ویژه زائران دهه پایانی ماه صفر زیرمجموعه ستاد خدمات سفر استان اظهار داشت: همه دستگاه‌های دولتی، عمومی، امنیتی، انتظامی و خدماتی، درمانی و نیز مردم برای خدمت‌رسانی مناسب به‌این زائران که پیش‌بینی‌ها بین 4.5 تا 5 میلیون نفر است، از آمادگی لازم برخوردارند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امسال هم در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز در طول مسیر زائران و هم در مشهد شاهد توسعه امکانات هستیم؛ تصریح کرد: در این ایام هیچ یک از مدیران استان حق ندارند به‌مرخصی و نیز ماموریت بروند و باید در راستای خدمت‌رسانی مناسب به‌زائران در محل کار حضور  داشته باشند. مدیران باید در حوزه‌های کاری خود حاضر بوده و مسائل را به‌بهترین شکل تدبیر و مدیریت کنند.

رشیدیان با قدردانی از 12 کمیته ستاد خدمات سفر که هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای خدمت بهتر به‌زائران را در این ایام عهده دار بوده‌اند؛ اضافه کرد: همه باید در مباحث کاری با ارزیابی وضعیت سال گذشته نسبت به‌تقویت نقاط قوت و رفع اشکالات و نواقص تا جایی که امکانات اجازه می‌دهد اقدام کرده و در این خدمات دهی، تغییرات سال جاری اعم از شرایط جوی و سرمایی که برای این روزها پیش‌بینی می‌شود تا شرایط اقتصادی و برآورد افزایش جمعیت را برای خدمات‌دهی مناسب در نظر گرفته و بر این اساس اقدام کنند.

استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: در موضوع تامین مایحتاج هم در بخش‌هایی که در اختیار بخش دولتی و اجرایی بوده، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم انجام شده و می‌شود.

رشیدیان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تامین مناسب بخشی از این مایحتاج مانند آرد، گوشت، برنج و شکر انجام شده است؛ اظهار کرد: در عین حال باید از ریخت و پاش‌ها جلوگیری شده و به‌اندازه و به‌جا هزینه شود.

وی گفت: نکته مهم در برگزاری هر چه بهتر مراسم و عزاداری‌های ایام پایانی صفر و خدمت به‌حجم انبوه زائرانی که طی سه روز در مشهد حضور می‌یابد، تاکید بر مردمی برگزار شدن این خدمت‌رسانی است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای پذیرایی از این حجم گسترده زائر و مسافر باید همه تلاش کنیم، زمینه و ظرفیت برای حضور مردم فراهم‌تر شود؛ متذکر شد: این زمینه اعم از طرح جهاد خدمت در شهرداری یا خادم‌یاران آستان قدس یا گام‌های عاشقی آموزش و پرورش بسیار ارزشمند است و باید به‌سطح سایر اقشار، گروه‌ها و تشکل‌های فعال توسعه یابد.

رشیدیان با بیان اینکه ما هم از این حضور استقبال می‌کنیم؛ افزود: همه برای زمینه‌سازی این حضور به‌شکلی گسترده‌تر و موثرتر تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به‌گزارش جمعیت خدمت‌گذاران زائران پیاده رضوی؛ عنوان کرد: باید دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف برای تامین کمبود ظرفیت اسکان 15 تا 20 هزار زائر پیاده در این ایام در مشهد ورود یافته و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی با توجه به‌اینکه سه روز آخر ماه صفر روزهای پایانی هفته جاری و تعطیل است؛ تاکید کرد: می‌توان برای تامین این میزان محل اسکان از ظرفیت مدارس استفاده کرد و در این راستا نسبت به‌تجهیز و آماده‌سازی این مدارس اقدام شود.

 رشیدیان با تاکید بر برنامه‌ریزی و تدارک در بحث حمل و نقل اعم از ورود زائران، حمل و نقل درونی شهری و نیز بازگشت زائران؛ عنوان کرد: بدین منظور مراکز اسکان پیش‌بینی‌های لازم را برای اقامت بیشتر زائران در این ایام داشته باشند تا شهر به‌مرور تخلیه شود.

وی موضوع عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های جاده‌ای را اقدامی قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: در عین حال باید شرکت‌های حوزه حمل و نقلی نیز نظم و انضباط لازم برای ارائه خدمات را داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از جمعیتی که در روزهای آتی به‌مشهد وارد می شود حدود 400، 500 هزار نفر بر اساس پیش‌بینی‌ها پیاده این مسیر را طی کنند؛ افزود: بر اساس برآوردها، 93 درصد دیگر این زائران با ناوگان حمل و نقلی و بخش عمده آنها 90 درصد جاده‌ای می‌آیند که باید برای حمل و نقل، جابه‌جایی و تغذیه آنها هم تدارکات لازم در شهر دیده شود، ضمن آنکه موضوع بازگشت زائران پیاده هم به‌این موضوع افزوده می‌شود.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین