عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
سفیر ایران:
'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پیامی، اربعین امسال را بزرگ زرین دیگری درسابقه در کارنامه درخشان ملت بزرگ عراق دانست.
عقیق:مسجدی روز پنجشنبه در پیامی خطاب به دولت و ملت عراق، میزبانی گرم آنان از زائران اربعین بویژه زوار ایرانی را ستود و از آنان تشکر و قدردانی کرد.
وی در این پیام آورده است: اهتمام بی بدلیل دولت و ملت شریف جمهوری عراق در برگزاری مراسم پرشکوه اربعین حسینی (ع)، تاکیدی بر روح بزرگ و علاقه وصف ناپذیر آنان به اهل بیت رسول الله (ص) بویژه سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.
سفیر ایران در بغداد، اربعین امسال را برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان ملت بزرگ عراق در خدمت به زوار اربعین دانست.
مسجدی افزود: شعار زیبای 'حب الحسین یجمعنا' (عشق حسین ما را گردهم می آورد) در اربعین سالجاری بیانگر وحدت بی نظیر دو ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق است که افزون بر تقرب و ارتقاء روابط برادرانه، بی تردید آینده ای روشن از تبلور فرهنگ اهل بیت (ع) را در پی خواهد داشت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در این پیام تاکید کرده است: بر خود واجب می دانم مراتب تشکر و امتنان مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را از مردم و دولت جمهوری عراق جهت میزبانی سخاوتمندانه از زوار شریف جمهوری اسلامی ایران ابراز کنم.
مراسم میلیونی اربعین امسال بعد از 10 روز ورود و خروج زائران از داخل و خارج عراق به کربلای معلا با حضور 14 میلیون زائر از جمله حدود دو میلیون زائر ایرانی، بدون هیچگونه رخداد ضد امنیتی عصر سه شنبه بطور رسمی پایان یافت.
با این حال دست اندرکاران ستاد اربعین و کمیته های مشترک هماهنگی دو کشور همچنان سرگرم انجام اقدامات خود در ابعاد مختلفی امنیتی و خدماتی تا بازگشت آخرین گروههای زائران به کشور هستند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین