عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
امام جمعه موقت تهران گفت: جریان اربعین بر محور انقلاب عظیم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از ابعاد گوناگون دارای پیام‌های الهام‌بخش، اقتدارآفرین، انسان‌ساز و تربیت‌کننده برای ملت ایران و به طور کلی جامعه بشری است.
عقیق:یکی از حرکت‌های الهی و اثرگذار در این دوره از زمان، آن هم در این یکی دو دهه اخیر، ماجرای زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین است. براساس روایتی از امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین یکی از علائم و نشانه‌های مومن است. آنچه از سال‌های گذشته تاکنون شاهد آن بوده‌ایم این است که این جریان هر سال جلوه بیشتری به خود می‌گیرد و عطری خاص و حیاتی واقعی در عالم ایجاد می‌کند، این همان راهی است که مردم با شوق فراوان‌تری قدم در این راه می‌گذارند، افرادی که از کشورهای مختلف با سلیقه‌ها و مذاهب متفاوت از مدتها قبل خود را برای زیارت امام حسین (ع) در این روز آماده می‌کنند، فریاد طنین‌انداز «لبیک یا حسین» که از عمق جان زائران بر می‌خیزد و لرزه‌ای که به دلها می‌افتد و ...، بیانگر ماجرایی عظیم است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذاشت، چنین موجی از جمعیت بیانگر این است که دستی دیگر در کار است و دارد بسیاری از قلوب و حتی دستها و پاها را به این سرزمین می‌کشاند و انگار همه از کوچک و بزرگ باید در این ماجرای عظیم حضور داشته باشند.

در همین راستا، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگویی، با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی گفت: جریان اربعین بر محور انقلاب عظیم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از ابعاد گوناگون دارای پیام‌های الهام‌بخش، اقتدارآفرین، انسان‌ساز و تربیت‌کننده برای ملت ایران و به طور کلی جامعه بشری دارد.

وی راهپیمایی اربعین را بیانگر ماندگاری انقلاب عاشورای حسینی دانست و گفت: هزار و چهارصد سال قبل حرکتی با مبانی ارزشمند ناب دینی شکل گرفت و امروز راهپیمایی اربعین پس از سال‌ها اینگونه با طراوت و الهام‌بخش در متن جامعه ما حضور دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: پیام‌های انقلاب عاشورا برای جامعه امروز ما در سایه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی آنگونه که شایسته است انعکاس پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر وحدت امت اسلام و پیروان مدرسه عاشورا در حول وجود مقدس حضرت امام حسین (ع) است.

وی افزود: ملت‌های منطقه اعم ایران، عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و پاکستان و ترکیه، آذربایجان، بحرین، حجاز، یمن و ... در کنار یکدیگر در عرصه اربعین حضور دارند و این امر بیانگر همین وحدت جوامع اسلامی است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین