عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
معاون استاندار کربلا از زائران اربعین بخاطر مشکلات و کمبود وسائل نقلیه هنگام بازگشت به مناطق خود عذرخواهی کرد.
عقیق:روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: رسما از زائران بابت آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاد و باعث شد مسافت های طولانی و چند کیلومتری را پیاده به مناطق خود بازگردند، عذرخواهی می کنیم.
وی افزود: کمبود خدماتی قابل توجهی در زمینه حمل و نقل وجود دارد و در طول 15 سال گذشته نیز هیچ پارکینگ، پل و یا راه آهنی اضافه نشده است.
الفتلاوی ضمن درخواست از عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای ورود به این موضوع و ایجاد راه حل های مناسب برای آن گفت که نیاز است کمیته ای مرتبط با دفتر نخست وزیر برای مطالعه دقیق مشکلات برگزاری این زیارت میلیونی و تخصیص بودجه های متناسب با آن تشکیل شود.
وی در ادامه گفت: من مسئولیت دارم درد و رنج زائران را به نخست وزیر عراق منتقل کنم تا برای مشکلاتی که در هر زیارت میلیونی اربعین به وجود می آید، راه حلی ایجاد کنم.
وی دراین مصاحبه چندبار دیگر بخاطر این مشکلات از زائران عذرخواهی کرد.
الفتلاوی بر نیاز استان کربلا به 40 هزار خودرو برای جابجایی زائران در محورهای مختلف و ساخت راه ها و پروژه های جدید و تعریف یک نظام یکپارچه به منظور سازماندهی انتقال زائرین تاکید کرد.
وی گفت: در غیر این صورت زائران در سال های آینده با مشکلات مشابه مواجه می شوند و مجبور خواهند شد (دهها کیلومتر) با پای پیاده به مناطق خود بازگردند.
مراسم میلیونی اربعین عصر سه شنبه بطور رسمی در کربلا پایان یافت و بسیاری از زائران که پیاده به کربلا رفته بودند، به دلیل کمبود خدمات حمل و نقل مجبور شدند دهها کیلومتر به سمت شهرها و مناطق خود پیاده روی کنند.
این مشکل در روزهای گذشته و موج های قبلی حرکت زائران از کربلا به سمت مناطقشان نیز گزارش شده است.
نبود وسائل نقلیه و پیاده روی های اجباری در تاریکی شب بویژه برای کودکان و افراد مسن که در میان راهپیمایان اربعین پر شمار هستند، دشواری های مضاعف دارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین