عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران با تاکید بر این موضوع که با راه‌اندازی موکب‌ها در مراسم جاماندگان از اربعین حسینی (ع) درصدد ترویج فرهنگ حسینی در بین اقشار مختلف مردم هستیم، گفت: پیاده‌روی اربعین نه تنها در بین شیعیان بلکه در بین مذاهب اسلامی و ادیان الهی در حال ترویج است و هر روز عاشقان بیشتری به این مراسم می‌پیوندند.

عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین قدیریان در حاشیه راهپیمایی جاماندگان از اربعین حسینی (ع) که در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از دیرباز عاشقان اباعبدالله (ع) در مقاطع مختلف نسبت به پیاده‌روی و زیارت امام حسین (ع) اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند، اظهار کرد: اولین زائر امام حسین (ع) جابرابن عبدالله انصاری و شاگرد او عطیه بود که در اربعین با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) رفتند. از آن تاریخ به بعد مردم و به خصوص شیعیان اهتمام ویژه‌ای به این پیاده‌روی داشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال‌های اخیر نیز شاهد این موضوع هستیم و می‌بینیم که این پیاده‌روی نه تنها در بین شیعیان بلکه در بین مذاهب مختلف اسلامی نیز و حتی در بین ادیان الهی از جمله مسیحیت و یهودیت سال به سال باشکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود. آنهایی که با هر دلیل توان رفتن به کربلا و زیارت امام حسین (ع) را ندارند چند سالی است که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اقدام به برگزاری پیاده‌روی جاماندگان از اربعین حسینی می‌کنند که خوشبختانه این پیاده‌روی با استقبال خوبی از سوی مردم و علما و مراجع مواجه شده است و می‌توانیم از آن به عنوان تعظیم شعائر دینی یاد کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران در ادامه با تاکید بر این مطلب که ما در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که امروز با همکاری شهرداری تهران موکب‌هایی را راه‌اندازی کرده است همواره درصدد بوده‌ایم قدمی در این راه برداشته باشیم. در حال حاضر با راه‌اندازی این موکب‌ها در پیاده‌روی جاماندگان از اربعین حسینی درصدد هستیم که برای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و دینی و معرفت افزایی مردم نسبت به امام حسین (ع) حرکت کنیم.

قدیریان ادامه داد: در موکب‌هایی که راه‌اندازی کرده‌ایم علاوه بر بحث پذیرایی فعالیت‌های فرهنگی نیز داشته‌ایم و با حضور روحانیون و جوانان درصدد بوده‌ایم که به شبهات دینی که از سوی برخی از افراد مطرح می‌شود پاسخگو باشیم. همچنین برای کودکان و خردسالان نیز برنامه‌های فرهنگی بسیار زیاد و برگرفته از دین اسلام و فعالیت‌هایی که کودکان با فرهنگ حسینی آشنا شوند، داریم.


منبع:خبرگزاری دانشجو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین