عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلباسی مطرح کرد؛
مدیر مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان ساخت: راهبرد کلان راهپیمایی حسینی گرچه اهداف بزرگ‌تری را به دنبال دارد، اما امنیت اقتصاد و ملی ما را نیز تأمین خواهد کرد و کسانی که دم از ضررهای اقتصادی اربعین حسینی می‌زنند قعطا از روی بی‌اطلاعی این حرف‌ها را می‌زنند.

عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگویی با اشاره به شبهات وارده از سوی دشمنان اسلام پیرامون راهپیمایی اربعین حسینی بیان داشت: اینکه در مراسمی همچون راهپیمایی اربعین حسینی منابع مالی جابه‌جا می‌شود، قابل‌تردید نبوده و این مسئله در اجتماع حج نیز مشهود است و در هر سفری وجود دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که نسبت به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شبهاتی را مطرح کنند دو قسم هستند، نخست کسانی که نگران اقتصاد مملکت هستند و دوم کسانی از باب نقد مسئله‌ای را مطرح می‌کنند و از این مسئله غافل‌اند که در طول سال میلیون‌ها نفر به سفرهای خارجی می‌روند و سرمایه ملی بدون ثمره فرهنگی از کشور خارج می‌کنند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: باکسانی که از روی غرض و یک‌جانبه‌گرایی نقد به اربعین وارد می‌کنند نمی‌شود صحبت کرد اما کسانی که دلسوز اقتصاد مملکت هستند باید بدانند که در کارها باید خروجی موردنظر بررسی شود.

وی افزود: ما باید در کارها توجه کنیم که چگونه خرج می‌کنیم و در قبال این خرج چه دست‌یافتی داشته‌ایم، اهداف عاشورا و کربلا که در اربعین حسینی نمود پیداکرده است یک سری اهداف متعالی فرهنگی مفید بین‌المللی را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلباسی اظهار داشت: اگر ما به نتیجه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی در کشور و عرصه بین‌الملل توجه کنیم متوجه می‌شویم که نه‌تنها این جابه‌جایی‌های ارزی برای ما مضر نبوده، بلکه برای آینده اقتصاد کشور مفید است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی شبیه اربعین حسینی که سبب ارتباط بین مسلمین و پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) می‌شود، دارای ثمرات جهانی و فرهنگی درخشانی است که ازنظر اقتصاد در نگاه بلندمدت به خیر و صلاح مملکت می‌انجامد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان ساخت: نزدیک شدن ملت‌ها به همدیگر فواید بالایی به دنبال دارد و امروزه ما شاهد حضور چندمیلیونی مردم امت اسلام در کشور ایران هستیم و این‌ها همه از فواید مراسم اربعین حسینی به شمار می‌رود.

وی افزود: در حج بخش مهمی از درآمدها به وهابیت و تکفیری‌ها می‌رسد، ولی آنچه مهم است هدف والای این اجتماع امت واحده اسلامی است و ازاین‌رو این هزینه کرد ها در مقابل اهداف اسلام کوچک به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلباسی گفت: ما هزینه‌های سنگینی در قبال جدایی امت اسلام داده‌ایم و با مراجعه به تاریخ به این مسئله پی خواهیم برد، جنگ تحمیلی و فعالیت‌های تروریستی در منطقه آخرین هزینه جدایی بین امت اسلامی بود.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد که ما فقط به منافع درونی خود نگاه کنیم طبیعتاً از قافله حرکت عمومی جهان اسلام عقب‌مانده و در آینده نمی‌توانیم از منافع درونی و ملی خود دفاع کنیم.

این استاد حوزه در پایان یادآور شد: راهبرد کلان راهپیمایی حسینی گرچه اهداف بزرگ‌تری را به دنبال دارد؛ اما امنیت اقتصاد ملی ما را نیز تأمین خواهد کرد و کسانی که دم از ضررهای اقتصادی اربعین حسینی (ع)می‌زنند قطعا از روی بی‌اطلاعی این حرف‌ها را می‌زنند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین