عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
حسین اسرافیلی گفت:شعر آیینی برخاسته از عشق و ایمان مردم است و هر شاعری در حوزه توانایی خود در این حوزه ها نقش آفرینی می کند.
عقیق:در خصوص شعرهایی که درباره اربعین سروده می شود,گفت: شعر آیینی در حوزه های مختلف از جمله واقعه عاشورا, ائمه اطهار,عاشورا،شهادت امامان یا اربعین برخاسته از عشق و ایمان مردم است و هر شاعری در حوزه توانایی خود در این حوزه ها نقش آفرینی می کند.

وی افزود: به دلیل اینکه راهپیمایی اربعین حرکت جدیدی است در اصل نوعی مبارزه با استبداد و حکومت هایی است که نسبت به شیعه و تفکر شیعی مشکل دارند.نمونه اش همین داعش که با شیعه و تفکر شیعی دشمنی داشت.قطعا پیاده روی اربعین علاوه براینکه ارجمندی دینی دارد ارجمندی سیاسی هم دارد.

اسرافیلی بیان کرد:بزرگترین راهپیمایی جهان در اربعین انجام می شود.این راهپیمایی یک نوع دهن کجی به آل سعود است.هرسال دو میلیون نفر به مراسم حج می روند آنجا کشتار اتفاق می افتد اما جمهوری اسلامی ایران می تواند هرساله میلیون ها نفر را برای پیاده روی اربعین مدیریت کند.

این شاعر با اشاره به اینکه حرکت اربعین حرکت نو و جدیدی است,بیان کرد: هرگونه شعری که درباره پیاده روی اربعین سروده می شود،نگاه جدیدی در حوزه شعر آیینی است.نیت شاعر برای سرودن شعر درباره اربعین هرچه باشد در راستای شعر دینی و آیینی است.قطعا پرداختن به این موضوع می تواند ماندگار و قابل توجه برای همه کسانی باشد که در زمینه فرهنگ عاشورا و فرهنگ دینی پژوهش و کار می کنند.


منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین